Skip to main content

Debatteren

• January 23, 2026
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Mijn zus heeft laatst op school gedebatteerd en ik vind dat heel interessant 🤔 Dus nu heeft mijn zus op internet gezocht naar stellingen, en ik heb een wheel gespind waarmee je kan zien wie er voor is en wie tegen. Dus nu gaan we debatteren 😅 

De stelling is: Volledige afschaffing van huiswerk op de middelbare school. 

En volgens die wheel ben ik voor. Ik heb al wat dingen geschreven (argumenten) Namelijk:

• Huiswerk kan zorgen voor stress. Afschaffing van huiswerk is daarom beter voor de mentale gezondheid van de leerlingen.

Ook ga ik ervanuit dat mijn zus (Tegenpartij) gaat zeggen: 

Hoe moeten leerlingen de les begrijpen en voor toetsen leren zonder huiswerk? 

Hierop heb ik te zeggen: 

Ik stel voor dat huiswerk al in de les behandeld wordt en leerlingen zelf bepalen of ze er thuis ook mee bezig gaan. Hierdoor leren ze ook omgaan met het maken van keuzes. 

Al weet ik nog niet eens zeker of mijn zus dit wel echt gaat zeggen, gewoon voorbereiding voor het geval dat. 

Mijn tweede argument is: 

• Leerlingen hebben meer vrije tijd. Hierdoor kunnen ze meer bezig zijn met hobby's, sport en sociale contacten. 

Verder dan dit ben ik nog niet want ik ben vandaag pas begonnen. Volgens mijn zus is dit extra schoolwerk🫣 zo laat ik ook mooi zien dat ik wel bezig ben met school😎 en ik vind het nog leuk ook. Ik vraag me alleen af: is het niet te simpel wat ik nu heb? 

Hebben jullie ervaringen met debatteren en doe ik het een beetje goed? En hebben jullie tips? ☺️ vertel gerust.

Liefs Yusa 😘

1 reactie

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 23, 2026

Hey, Ja hoor goed bezig! Argumenten en tegen argumenten gebruiken en probeer ook de andere mening te begrijpen, dat is altijd goed. 

Ik vind het ook altijd interessant! Het is een leuke uitdaging om te proberen een mening te verdedigen die niet die van jou is. Leuk dit! 

Liefs, Tover xxx😘