Hallo allemaal, ik heb een vraagje, deze vraag is meer voor de mensen die cum laude zijn geslaagd voor hun eindexamens, ik zit in mijn laatste brugjaar, mijn school heeft een 3jarige brugklas en 2 jaar onderbouw, ik zit op een vmbo school die 5 jaar duurt, en volgend schooljaar ga ik naar de 3e klas dus, maar ik zit nu te denken over mijn eindexamens, want ik wil graag cum laude slagen, dat is eigenlijk mijn doel. De vakken waarin ik examens in de 4e klas ga doen zijn Nederlands,
Engels, Geschiedenis, Duits, Economie, Tekenen en Aardrijkskunde of Biologie, één van deze 2 vakken wordt mijn extra vak, want ik wil graag naar de havo nadat ik ben geslaagd. Ik ga volgend schooljaar TL doen als niveau, ik ben in de brugklas gestart op basis niveau, later ben ik opgestroomd naar Kader, dat had ik dit schooljaar en vorig schooljaar als niveau, en volgend schooljaar ga ik dus TL doen als niveau. Maar mijn vraag is nu: Kunnen jullie tips geven over hoe ik cum laude kan slagen voor mijn eindexamens? En kunnen jullie ervaringen vertellen over toen jullie hoorden dat jullie cum laude zijn geslaagd?
Met de vriendelijke groeten van LachBTS