Skip to main content

concentratie + plannen advies?

  • 7 April 2024
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Hoiii,
Ik ben een meisje van 13 en al vol in de puberteit. Mijn brein is dan ook een puberbrein, met alle dingen die daarbij komen (impulsief, slecht kunnen plannen, etc). Ik heb gelukkig niet zo veel last (niet dat ik merk ten minste) van impulsief zijn, maar wel van slecht kunnen plannen. Ik háát planningen echt verschrikkelijk erg, het voelt alsof ik opgesloten zit in iets. Maar op de middelbare school heb je planningen nodig. Ik heb een paar weken geleden de tweede toetsweek van klas 2 gehad, en ik kan niet zeggen dat de planning op en top was. Er waren nog veel keren dat ik 's avonds en/of 's ochtends nog aan het leren was. Dit komt deels door het feit dat ik graag het gevoel wil hebben dat ik alles ken, deels door het feit dat ik sommige vakken heel lastig vind, en deels door het feit dat ik dus geen goede planning had.
Ik wil jullie graag vragen voor tips/adviezen om te plannen en planningen te maken.


En daarbij hoort natuurlijk ook goed concentreren. Ik heb vaak ook last van mijn concentratie. Zover ik weet heb ik gelukkig geen AD(H)D oid waardoor ik snel afgeleid ben. Het zou wel kunnen dat ik dyscalculie heb, we zijn nog bezig met het bespreken met mijn wiskunde/rekenen docent (morgen is het ouderavond dus dan weet ik meer!)

Dus ja, ik zou graag tips willen voor plannen en concentratie verbeteren.

Groetjes,
ikBenEenAlien!

ik volg zelf een YouTube kanaal voor dit: https://youtube.com/@goharsguide?si=f3fHxPCNuvrD1KLZ

Het is wel in het engels

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ff voor de Kindertelefoon, dit is niet mijn kanaal dus geen contact gegevens 


@Anoniemxv dankjewel!!


Hii ja same ben niet zo goed in die dingen maar hal gelukkig wel m’n cijfers. Werkt wel heel erg als je een rustige omgeving hebt zonder veel poespas zodat je niet afgeleid word, en je telefoon in een andere kamer leggen werkt ook heel goed!


Hii ja same ben niet zo goed in die dingen maar hal gelukkig wel m’n cijfers. Werkt wel heel erg als je een rustige omgeving hebt zonder veel poespas zodat je niet afgeleid word, en je telefoon in een andere kamer leggen werkt ook heel goed!

Bedankt!!


Reageer