Goede middag iedereen, vandaag kreeg ik mijn 2de rapport mee naar huis voordat de vakantie begon, toen ik thuis kwam, werd mijn opa boos op mij, omdat ik voor biologie een 5,4 als gemiddelde cijfer heb, voor aardrijkskunde een 5,3 als gemiddelde cijfer heb en voor rekenen een 5,7 heb als gemiddelde cijfer.
De rest van de cijfers op mijn rapport zijn allemaal hoog.
Mijn hoogste gemiddelde cijfer heb ik gehaald voor geschiedenis, een 9.3.
Ik doe altijd mijn best op school, ik maak mijn huiswerk gewoon altijd, ik leer altijd voor toetsen op school en thuis, ik kijk altijd filmpjes op YouTube op mijn telefoon voor uitleg en herhaling
En dan nog zegt ie: Je moet harder je best doen!
Rekenen, sommige onderdelen van rekenen zijn voor mij gewoon lastig, dat was al zo op de basisschool.
De basisschool had ook geadviseerd voor mij om geen wiskunde in mijn examenpakket te hebben, ze waren bang dat ik kon zakken voor mijn examens, want ja, ik vind rekenen echt lastig met sommige onderdelen.
Dat heb ik dus ook met wiskunde met sommige onderdelen, sommige onderdelen ben ik wel goed in, sommige weer niet zo goed.
Biologie, ik vind dat echt een heel moeilijk vak, en die 5,4 is eigenlijk nog van mijn 1ste rapport, en ik heb voordat ik mijn 2de rapport kreeg, geen toets gemaakt voor biologie na mijn 1ste rapport, want de biologie docent die ik nu heb, die was voor een periode niet op school want ze had zwangerschapsverlof, er was een vervanger die voor ons lesgaf, alleen hij kon niet zo goed les geven, want wij zouden een hoofdstuktoets krijgen van een hoofdstuk, waarvan we nog niet eens uitleg hebben gehad voor alle paragrafen, we moesten allemaal het zelf uitzoeken. En ik had voor mijn 1ste rapport ook nog een SO gemaakt, ik had voor die SO een 5,5 gehaald alleen hij stond niet op mijn 1ste rapport jammer genoeg.
Aardrijkskunde, als het hoofdstuk over de bevolking in Nederland gaat, en in de wereld dan haal ik altijd een voldoende, voor mijn 1ste rapport had ik een 6,4 als gemiddelde cijfer, omdat we het vorige hoofdstuk over de bevolking in Nederland leerden en hoe mensen leven in de wereld.
Het hoofdstuk waar we nu over hebben met aardrijkskunde, gaat over water in Nederland en in de wereld, dus hoe we worden beschermd tegen water in Nederland, en die hoofdstuk vind ik gewoon lastig, ik heb voor de toetsen geleerd, alleen voor beide toetsen heb ik een onvoldoende gehaald.
Ik snap dat als jullie achter mijn opa staan, dat jullie zeggen dat ik harder mijn best moet doen.
Ik doe trouwens met alle vakken behalve Engels en Wiskunde (rekenen heeft geen niveau) op kader, wiskunde doe ik op basisniveau en Engels op TL niveau.
Ik begon in de brugklas met alle vakken op basis, toen had ik nog geen biologie en economie, later mocht ik alle vakken behalve wiskunde en rekenen op kader doen, omdat ik goede cijfers haalde. Nu doe ik dus bijna alle vakken op kader, dus ook economie en Biologie.
Ik wil niet jullie forceren om mij antwoord te geven op wat ik zou moeten doen.
Ik moet trouwens ook mijn profielkeuze maken, ik heb al in gedachten dat ik economie en ondernemen ga kiezen, op mijn school heb je maar 2 profielen, Zorg & Welzijn en Economie en Ondernemen. Ik vind persoonlijk economie veel leuker dan biologie, ik haal betere cijfers voor economie dan biologie. Maar ik heb wel dan verplicht wiskunde, ik weet dat, maar dat wil ik ook omdat voor veel banen heb je wiskunde nodig.
Mijn gemiddelde cijfer voor economie op mijn 2de rapport is een 7,2.
Voor Engels haal ik altijd een hoge cijfer, ook al leer ik niet echt voor toetsen voor Engels. Mijn gemiddelde cijfer voor Engels op mijn 2de rapport is 8,3 en op mijn 1ste rapport een 8,9
Ik heb voor Nederlands gemiddeld een 6,5 op mijn 2de rapport.
Voor CKV sta ik gemiddeld op mijn 2de rapport een 7.5 als cijfer.
Ik zit nu in mijn derde brugjaar, mijn school heeft een driejaar brugklas, volgende schooljaar zit ik in de derde jaar wat eigenlijk voor mij de 4de jaar is. Dus ik zit al 3 jaar op de school waar ik nu zit, ik hoef eigenlijk nog 2 jaar naar school te gaan en dan ben ik klaar.
Dus in dit schooljaar wordt bepaald welke niveau ik ga doen in de bovenbouw.
School bepaalt mijn niveau door te kijken naar het schooladvies van de basisschool, maar ook mijn cijfers, en volgens mij ook werkhouding en de Cito's die ik op de school waar ik nu zit heb gemaakt de afgelopen 2, bijna 3 jaar.
Maar als het kan, wil ik graag TL doen en naar de havo gaan als ik mijn eindexamen heb gehaald en na de havo naar het HBO gaan.
Sorry als dit een te lange verhaal is, maar ik hoop dat jullie dit begrijpen.
Met de vriendelijke groeten van LachBTS.