Skip to main content

Cijfers op school- het gaat niet zo lekker

• January 13, 2026
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

We hebben dus ijvrij gehad voor een week en dat was wel leuk. Maar nu begint school weer en ik heb cijfers terug van de toetsweek en dit is niet goed van de 8 heb ik 5 onvoldoendes zelfs voor mijn favoriete vak waar ik het meest voor had geleerd. Ik dacht juist dat dat mijn hoogste cijfer zou worden want ik wist alles op de toets …

en al dat huiswerk voor vakken. Ik word er helemaal depressief van. Het gaat gwn slecht en ik heb dus echt geen zin in een gesprek met m’n mentor zoals vorige periode. We hebben het alleen maar gehad over dat ik nog een stap thuis moet zetten en dat is ook zo maar het veranderd niks aan m’n resultaten. Kijk zoals nu zou ik blijven zitten of zakken naar de havo. Zakken naar havo vind ik niet zo erg is wat makkelijker en dan snap ik dingen misschien beter. Maar blijven zitten of naar een andere school zie ik dus echt niet zitten no way

ik kan letterlijk niet eens een dagje niet op magister kijken en ik zit al best wel in de problemen 

ik krijg ook soms crashouts en ja dit is toch niet normaal joh tenminste ik mag hopen van niet 

ik vind leren wel leuk en ik vind sommige dingen ook echt interessant en ik wil leren maar vakken zoals wiskunde en economie zorgen er altijd voor dat ik problemen krijg. En nu heb ik dus sinds dit jaar ook natuurkunde en dat is dus eigenlijk gewoon wiskunde maar dan ingewikkelder. En mijn docent legt dus prima uit maar hij heeft echt een hekel aan mij omdat ik het nooit snap en dan legt hij het nog een keer uit maar ik snap het gewoon niet. Ik wíl het niet per se snappen. Waar heb ik dit voor nodig ik laat het straks toch vallen. 
ja ik hoop dat iemand wil reageren ik heb namelijk niet echt iemand om hiermee over te praten 

1 reactie

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 14, 2026

Hoi,

Zelfde probleem. Ik heb veel te veel onvoldoendes gehaald in trim 1 en ze dreigen me te laten zitten of misschien zelfs nr de havo te laten gaan terwijl ik duidelijk een gym-leerling ben. Ik heb nu oprecht de motivatie om ineens super hoge cijfers te halen en mensen die me onderschatten te laten zien wat ik waard ben.

Wat ik aanraad is bijv. een uitlegvideo kijken en niet de dag van tevoren leren.

Hopelijk kunnen we beiden een inhaalslag maken.

Groetjes,

ghast