Skip to main content

Hoi Hoi,

Ik heb 3 vriendinnen en met mij 4, we zitten altijd met elkaar, maar nu is het zo dat ik een andere vriendin heb met de zelfde naam en het voelt alsof ze mij met haar vervangen omdat ik nu alleen zit achteraan in het lokaal hopend dat 1 van hun bij mij komt zitten maar nee, ze zitten nu 2 tafels voor mij en laten mij alleen zitten, ik heb het geluk dat er geen jongen naast mij zit. Ik ben bang dat zij nu ook al met haar terug gaan fietsen naar huis en mij alleen laten, ik weet al dat ze over mij roddelen, maar dat is niet heel zeker. Ik heb al een depressie en ik weet dat het niet goed ik maar ook beschadig ik mezelf… En denk er zelfs al aan om brieven te gaan schrijven. Ik weet niet wat ik moet doen en beng bang dat ik misschien word vergeten door hun, dat ik onzichtbaar word.

Als iemand tips heeft of wat ideeën, ajb vertel ze mij want ik heb ze hard nodig

 

x Z

Kun je met je vriendinnen praten erover? Uitleggen dat jij dit niet fijn vindt. Het is niet jouw schuld! Stel dat het niet veranderd, dan zijn ze jou niet waard! Dan kun je ze beter laten gaan. Je vindt vast wel andere goeie vriendinnen!


Hey,

Heb je nog andere vriendinnen? Want anders kun je daar bij zitten, en anders gewoon met je ouders of mentor bespreken. En ff over dat zelfbeschadigen: Heb je al van de app I Am Sober gehoord? Ik dé ook aan zelfbeschadiging maar toen ik hoorden van de app heb ik hem meteen gedownload en heeft het mij echt geholpen. Ik ben namelijk nu al bijna 2 maanden sober van dat en ik ben echt trots op mezelf! Misschien helpt dit jou ook wel!

-xxx- 

Nina ❤️


Hoi @Zoem ,

Wat lastig voor je dat je worstelt met sh. Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Je krijgt hier al wat tips en steun, fijn. 


@N_820  noemt een app ‘I am sober’. Wat goed dat je meedenkt! Deze app is voor jongeren vanaf 17 jaar, en heeft een duur abonnement. Een betere app voor onze doelgroep is ‘Calm Harm - manage selfharm’. Geschikt voor jongeren vanaf 12 jaar, en kost €1,99.

Onthoud  ook, dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Een helpende website bij sh is ‘Samen in mijn schoenen’: https://sameninmijnschoenen.nl

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon 


@Mariska H 


Hoi Mariska,

Bedankt voor de app, voor de website en de tips. Ik hoop dat ik later ga stoppen met sh, maar ik kan niet in de toekomst kijken.

Nogmaals heel erg bedankt!

Groetjes, Z


Kun je met je vriendinnen praten erover? Uitleggen dat jij dit niet fijn vindt. Het is niet jouw schuld! Stel dat het niet veranderd, dan zijn ze jou niet waard! Dan kun je ze beter laten gaan. Je vindt vast wel andere goeie vriendinnen!

Hoi NightShadow,

Ik had het ze al verteld maar ze “hoorden” mij niet,  ​​​​​​ik ben bang dat ze me al een klein beetje vergeten zijn.

xx Z

 


Reageer