Skip to main content

Buitensluiten

• January 16, 2026
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey kindertelefoon,

Op school hoor ik er niet echt bij. Ik heb het gevoel dat het mijn schuld. (dat is het ook een beetje). Daardoor voel ik me buitengesloten, ik zit vaak alleen in de klas en wordt raar aangekeken. Mijn mentor die doet er niets aan. Ik heb wel vriendinnen in andere klassen, maar die zie ik alleen in de pauzes en verder sta ik er zo goed als alleen voor. Ik wordt snel boos en geirriteerd en daardoor heb ik veel ruzie.

Hebben jullie nog tips om dat minder snel te worden en er weer een beetje bij te horen in de klas.

Alvast bedankt.

8 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 16, 2026

Hoi,

Waarom doet je mentor er niks aan? Misschien als je klas je niet mag vragen of je naar een andere klas mag (wanneer mogelijk)? Hopelijk wordt het beter. Houd ons op de hoogte.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 16, 2026

Hoii 

Ik ken het gevoel echt heel erg en ik snap hoe je je voelt. Ik had eerst ook alleen vrienden uit andere klassen. Probeer gewoon te kijken wie uit je klas je een beetje aardig vind en probeer vooral een beetje contact met hun te zoeken. Misschien kennen je vrienden uit een andere klas ook wel mensen uit jou klas en kan je daardoor met hun praten.

Heel veel success

Forum|alt.badge.img

Hoi Ghast,

Ik heb ook gevraagd of ik naar een andere klas mag, maar alle klassen zitten vol helaas anders had het denk ik wel gemogen en je mag niet midden in het schooljaar van klas veranderen.

• January 18, 2026

hey ​@MyLifeWithTheWalterBoysFan, ik weet niet of je in een stad woont met meerdere scholen die je leuk lijken, maar je kan kijken of een nieuwe school iets voor jou is. Op de basisschool heeft dat mij in ieder geholpen! xx

Forum|alt.badge.img

hey ​@MyLifeWithTheWalterBoysFan, ik weet niet of je in een stad woont met meerdere scholen die je leuk lijken, maar je kan kijken of een nieuwe school iets voor jou is. Op de basisschool heeft dat mij in ieder geholpen! xx

Hoi Julia 123,

Ja ik woon in en stad met veel scholen, maar ondanks me klas ben ik wel blij met mijn school. Ze helpen goed en zijn er vaak bij als er iets mis is. En ze helpen met mijn cijfers.

Maar toch bedankt voor de tip.

• January 19, 2026

@MyLifeWithTheWalterBoysFan misschien helpt het om naar een andere volwassene op school te praten (niet je mentor) of vertel tegen je vriendinnen hoe je je voelt! 
succes

Forum|alt.badge.img

@MyLifeWithTheWalterBoysFan misschien helpt het om naar een andere volwassene op school te praten (niet je mentor) of vertel tegen je vriendinnen hoe je je voelt! 
succes

Hoi Julia 123,

Dat heb ik ook gedaan. Dat help zelfs de leerkracht die sowieso tegen pesten is is ook al ingeschakeld.

• January 20, 2026

succes

Hoi Julia 123,

Dat heb ik ook gedaan. Dat help zelfs de leerkracht die sowieso tegen pesten is is ook al ingeschakeld.

Fijn! Heel veel succes iig!!❤️