Vraag

Buitengesloten door vriendinnen

  • 18 December 2023
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey! 

Ik heb dus 4 "vriendinnen", Sara, Fleur, Lieke en Mirte (niet hun echte namen, maar ik noem ze nu even zo). Ik was altijd heel erg goed bevriend met Sara, en met Fleur en Mirte klikte het ook wel. Lieke kwam pas later bij het groepje, en Sara en Lieke werden toen gelijk beste vriendinnen. Ik heb Lieke nooit echt super aardig gevonden ofzo, maar het was altijd wel oké tussen ons. Lieke is niet echt een heel erg leuk persoon (vind ik). Ze steelt bijvoorbeeld make-up bij de Kruidvat, en als ik daar wat van zeg dan noemt ze mij saai en een watje. Ze wordt er ook bijna elke les uit gestuurd, dat ze een briefje moet halen, en ze haalt slechte cijfers. Sara was altijd een heel erg lief meisje, heel erg close met haar ouders en ze was heel geordend, ze had altijd haar huiswerk af en ze haalde ook op elke toets minstens een 7. We waren echt hele goede vriendinnen, totdat Lieke kwam. Nu negeert Sara mij en is ze heel erg bitchy. Een paar weken geleden is Lieke begonnen met vapen, en Sara dus ook. Ik vroeg aan Mirte en Fleur wat ze daarvan vonden, en blijkbaar vapen zij ook. Ze zijn echt heel erg close met z'n vieren, en ik loop er eigenlijk maar een beetje achteraan. Ze vinden het raar dat ik niet vape, en ze doen ook echt heel gemeen. Ik wordt elke keer uitgescholden en aan de kant geduwd. Na de les, als ik mijn spullen in mijn tas doe, lopen zij snel weg met z'n vieren. Ik moet ook vaak alleen zitten tijdens de lessen en in de pauzes. Ik vind het gewoon niet oké hoe zij zijn, en als ze zo gemeen tegen mij doen, wil ik eigenlijk niet meer vriendinnen met ze zijn. Ik heb verder geen vrienden op deze school, en het klikt eigenlijk ook niet met andere mensen. Wat zouden jullie doen?


1 reactie

Badge

hee,

 

wat naar, wat ik zou hebben gedaan is naar een docent gaan die je vertrouwt/mentor en het uitleggen hoe je je voelt en dat ze je uitgeschelden etc. Ik weet niet of je bescheiden bent maar je zou dan bijv met andere meiden in je klas kunnen praten, om vriendinnen te maken. als er in je klas misschien ook een ander iemand alleen zit kan je naast diegene zitten om bijv vrienden te maken!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjesss

Reageer