Skip to main content

Hi!

Ik ben een meisje van 12, mn naam zeg ik liever niet en ik ben net begonnen in de brugklas. Dit is een lang topic trouwens haha.

Even wat informatie over mijzelf en de school zodat je iets beter weet wie ik ben:

                                  School

  • Ik doe gymnasium (mn opleiding duurt 6 jaar)
  • Ik start elke dag om 8:15 en mn lessen duren 1 uur
  • Ik heb een hele lieve mentor van ik gok rond de 24 die ik wel vertrouw, ik mag haar wel
  • Ik heb een prima klas van 27 mensen, er zijn 4 meisjes die ik niet zo mag
  • Aan het einde van dit jaar ga ik op kamp met deze klas
  • Er zijn 3 mensen van mn basisschool meegegaan naar mijn nieuwe klas!
  • Op mijn school kan je havo/vwo/gymnasium doen, per niveau geen havo/vwo ofzo

 

                              Mijzelf

  • Ik ben 12 jaar, net nieuw in de brugklas in gymnasium 1
  • Ja wel gevoelig ofzo
  • Echt een nadenker, ik denk heel veel na over dingen en soms te veel
  • Koppig en eigenwijs haha
  • Extravert, ben niet graag alleen

 

Issues

  1.  Ik zie tegen de 6 jaar op school op. Ik doe dus gymnasium en moet nog in ieder geval 6 jaar op deze school zitten, dit gevoel demotiveert mij heel erg. (ik kan wel naar het mbo als ik gymnasium3 heb afgerond, heeft iemand dit gedaan en hoe denk je erover?) Ik heb vaak deze gedachtes zonder dat ik dat wil, ze wegzetten is makkelijker gezegd dan gedaan. Het remt me echt af in mn schoolwerk..
    Wat helpt?
    - deel jouw schoolervaringen, gingen de jaren snel? Hoe vond je de jaren? En als je al van school af bent, hoe vond je het? Ging het snel of juist langzaam? Welke jaren gingen snel en welke niet?
    - hoe kan ik van deze gedachtes afkomen? Heb je tips of trucjes? Wat zou jij doen in deze situatie?
     
  2.  Motivatie voor school. Ik heb niet echt zin om huiswerk te maken, ik weet dat dit belangrijk is en wel gedaan moet worden. Maar hoe krijg je motivatie voor school? Wat doen jullie?
     Wat helpt?