boeken lezen... dyslectisch... geen extra tijd

  • 2 October 2018
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik moet voor school 6 boeken lezen.

het probleem is dat ik vorige week de opdracht pas kreeg. en de opdracht moet voor deze vakantie uit zijn en eet ijvert vertelt hebben.
hoe kan ik als dyslectisch zijnde en boek in anderhalve week uit hebben? Ja ik zit het als huiswerk me kunnen nemen. heb nu en uur gelezen pas op blz 35 van de 100


groetjes
bella 💙

4 reacties

Hoi Bella!

Ik ben zelf geen dyslect, maar ik ken wel dyslecten, dus ik snap dat dit een uitdaging voor jou is.

Je hebt dus je docent benaderd om te vragen of je er langer over mag doen. Dit mocht dus niet? Heb je je docent verteld dat je dyslect bent en dat het daarom vrijwel onmogelijk is om dit te doen?

Wat ik klasgenoten (dyslecten) heb zien doen, is zowel het luisterboek als het leesboek aanschaffen. Dan luisteren ze naar het boek en tegelijk lezen ze. Zo kunnen ze veel gemakkelijker het boek uit krijgen. Een luisterboek kan vaak op je telefoon, dus ook makkelijk mee te nemen. Ik denk dat je docent daar wel mee akkoord gaat als je aangeeft dat dat jou helpt.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Gr. Pin
Dislext hieroo👍🏻

Als. Je ene verklaarg hebt he je officieel meer tijd voor toetsen en dus ook bij dit. Vraag aan je ouders je verklaring of copies ervan. En wapper die even voor die leeraar en zag dan ik heb echt meer tijd nodig.

Dislexie hoeft niet altijd met lezen te zijn bv ik ben heel goed in begrumijpens leezen en woordkenis maar heeeeel slecht in spelling en die regels. Dus als leezen bij jou heel lastig is zou ik dat er ook even bij vermelden.

Je hebt recht op verlening en ondersteuning dus gewoon even je ego aan zetten en zorgen dat je die tijd kreigt😂 suc6❤️❤️❤️
ik had aan mijn ouders gevraagd voor een kopie.
hebben we dus ff gekopiëerd. iets belangrijks was weg gevallen. waren we naar de directie gelopen daar mocht ik het laten niet in mijn dosee of zo iets.

nou het is nu vakantie. en ben op een kwart van het boek. zij vind het dus onzin. ze zij ook van. je hoeft geen extra tijd of een luister versie er bij. je hebt al het speciale lettertype.

ik kreeg officieel geen extra tijd. omdat maar 1 iemand hem pas uit had krijgt de rest extra tijd.

het stome is dat het boek van school is mogen we hem niet mee naar huis nemen of zo iets (weet de reden niet echt)

ik heb met een vriend uit nieuws gierig heid zijn we langs alle mentoren gegaan. het blijkt dat ik de enigste dyslect ben van mijn school. (school is niet zo groot)

ik denk dat het daarom bij mij wat moeilijker woord over gedaan.

ff vraagjes aan mijnigezien
waar heb jij de meeste moeite mee als dyslect zijnde?
wat voor hulp middelen heb je op school?
ik kan niks uit jou gebruikers naam halen. wat moet er staan? (ben benieuwd wat het betekend)
Het zou inderdaad kunnen dat er te weinig begrip is op jouw school, omdat ze te weinig ervaring hebben met dyslecten. Desondanks zouden ze wel rekening met je moeten houden.

Heb je dit dus gemeld bij de directie? Wat zeiden zij ervan?

Reageer