Skip to main content
Vraag

blijven zitten of niet verstandig?

  • 12 July 2024
  • 0 reacties
  • 32 Bekeken

Goede avond allemaal, ik heb een vraagje: Volgend schooljaar ga ik naar de 3e klas van het vmbo, ik ga van kader naar TL. Ik wilde ook heel graag TL als niveau gaan doen in de 3e klas, het is gelukt, ik heb mijn mentor overtuigd om mij TL te laten doen, mijn mentor heeft ook aan mij uitgelegd dat als het niet goed gaat op TL niveau, moet ik blijven zitten in de 3e klas, en moet ik kader als niveau doen. Ik heb 8 vakken in de bovenbouw volgend schooljaar, Nederlands, Engels, Duits, Geschiedenis, Biologie, Aardrijkskunde, Biologie, Tekenen.

Biologie heb ik als extra vak, omdat ik graag naar de havo wil.

En ik heb ook nog volgend schooljaar maatschappijleer, voor één jaar als ik niet blijf zitten.

Dus als het niet goed gaat moet ik het aangeven aan mijn volgende mentor, dan blijf ik dus zitten. Maar nu denk ik bij mezelf, als het wel goed gaat op TL niveau, kan ik niet ook een jaartje blijven zitten, want ik denk als ik van de 3e klas naar het examenjaar ga, dat de stof niet echt blijft hangen in mijn hoofd, en dat er grote kans is dat ik ga zakken, dus dat wil ik heel graag voorkomen. Daarom wil ik dus vragen aan mijn volgende mentor of die het ook ziet zitten als het goed gaat op TL niveau dat ik alsnog blijf zitten, zodat ik meer kans heb om te slagen in het examenjaar.

Maar wat denken jullie hierover eigenlijk, vinden jullie het verstandig wat ik nu denk?

Met de vriendelijke groeten van LachBTS.

0 reacties

Geen reactie

Reageer