Vraag

Blijven zitten of niet?

  • 7 January 2022
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii,

Ik zit een beetje ergens mee. Wegens depressie/burn-out klachten trek ik het niet altijd meer om elke dag naar school te gaan. Ik ga hierover na de vakantie in gesprek met school. 

Nu is het zo dat ik in mijn eindexamenjaar zit (6vwo). En ik zo graag niet wil blijven zitten. Aan de andere kant kan de stress en het aantal werk dat ik nog moet gaan ophalen echt mijn ondergang worden denk ik…

Ik weet niet wat ik moet doen… Ik heb wel gelezen dat er soms mogelijkheden zijn tot gespreid examen. Dan zou ik dit jaar een paar vakken afronden en volgend jaar een paar. Dat lijkt me heel fijn, omdat ik zo minder naar school hoef, maar toch de examenperiode half met mijn vrienden kan meemaken… 

Hoewel ik eerst heel erg tegen 2 jaar examenjaar was, heb ik nu wel een beetje kunnen accepteren dat het misschien beter is voor mij. Alleen ben ik een beetje bang dat ik niet zo veel aansluiting zal vinden volgend jaar.. Kom dan weer in een hele nieuwe jaarlaag. Ben bang dat ik geen vrienden zal maken. 

Mag ik jullie vragen om advies? Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Gewoon doorgaan, vragen voor gespreid examen of misschien toch het hele jaar over? En vrienden maken bij blijven zitten? Iemand ervaringen met blijven zitten? 

 

Alle antwoorden zijn welkom❤️ Willen jullie alsjeblieft helpen.


5 reacties

Kan je het er niet met je mentor over hebben?

Misschien heeft die goed advies ofzo

Kan niet met mijn mentor overweg. Heb het al geprobeerd maar ze luistert niet.

Andere docent misschien?

een andere docent kan niet echt iets voor mij regelekn.. omdat die niet mn mentor is. En ik weet ook niet zo goed wat ik wil, daarom dacht ik ik vraag het hier. Misschien iemand met ervaringen of advies of wat iemand in mijn situatie zou doen. 😊💕

Geen ervaringen met blijven zitten, maar ik heb zelf ook veel twijfels gehad in een moeilijke situatie over of ik het schooljaar zou halen.

Jammer dat je er met je mentor niet over kan praten, is een decaan of teamleiding een optie?

Je kan dit jaar sowieso gespreid je examens doen door corona: https://www.examenblad.nl/nieuws/20211223/maatregelen-coronavirus-en-de/2022 misschien geeft dat je al meer rust?

Een jaar overdoen is niet leuk en je moet opnieuw vrienden maken, maar jouw (mentale) gezondheid is wel belangrijk en het zou jammer zijn als je er zo onder lijdt. Uiteindelijk is het niet erg als je een jaar overdoet als jij je daarmee beter voelt.

Ik zou wel eerst goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn qua examens -gespreid- doen. Belangrijk dat je hier met iemand over praat en de juiste informatie hebt, dan kun je aan de hand daarvan een keuze maken.

Reageer