Blijven zitten met goede cijfers.

  • 22 November 2018
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen. Ik zit momenteel in de 4e klas VWO. Ik heb dit jaar alleen nog maar tienen, negens en een 8 gehaald en mijn gemiddelden zijn dan ook hoog. Helaas is wiskunde niet mijn sterkste vak en sta ik een 4 (omdat we maar 1 cijfer per blok krijgen voor Wisk.). Bij ons op school werkt het zo dat je ondanks dat je voor alles hoog staat geen cijfer onder de 5 mag staan voor Engels, Nederlands of wiskunde. Sta je dat wel? Dan mag je niet over. Zoals het er nu naar uitziet ga ik dus niet over, maar zittenblijven zou totaal geen effect hebben omdat mijn wiskunde cijfers het jaar daarna echt niet plotseling hoger gaan worden. Ik heb erg veel bijles en maak goed mijn huiswerk. Ik zou het gewoon heel erg vinden als ik ondanks mijn goede cijfers zou moeten blijven zitten. Hoe moet ik hier nou mee omgaan?

3 reacties

Overleg het met je mentor(als je die heb anders met lerhaarcoördinator of wie het regelt op jouw school) als dat de enige onvoldoende is kan het misschien een bespreekgeval zijn
Hoi!

Super herkenbaar voor mij...
Het lijkt mij ook de beste oplossing om hier een gesprek over te hebben met iemand van de school, en te tonen dat jij het eigenlijk echt wel verdient om over te gaan.
Misschien bieden ze vanuit jouw school studiebegeleiding (voor o.a. wiskunde) aan?
Je kan ook proberen te vragen of je die ene toets /dat ene waarvoor je een cijfer hebt gekregen opnieuw mag proberen te maken.
Je hebt dan nog 2 blokken de kans om dit op te halen, of ben ik fout? Indien dat zo is, dan zou je best alles inzetten op wiskunde.
Succes!

Groetjes
Lot
Hi!
wat vervelend, ik heb nog nooit eerder van deze regel gehoord. Hierboven zijn al een aantal goede tips gegeven waar je iets mee kan. En in het uiterste geval zou je er nog voor kunnen kiezen dat je met je ouders overlegt of je naar een andere school kunt gaan waar ze deze regel niet hebben. Dan kun je alsnog over 2 jaar examen doen

Reageer