Skip to main content
Vraag

biologie of Aardrijkskunde?

  • 16 May 2024
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Goede avond allemaal, ik heb een vraagje: Ik moet dit schooljaar een vakkenpakket kiezen voor de bovenbouw, dit is mijn laatste brugjaar, ik zit in een 3jarige brugklas, en ik doe vmbo maar op mijn school doe je er 5 jaar over ipv 4 jaar. Ik weet al welke profiel ik wil doen, economie en ondernemen, ik heb ook wel al in gedachten welke vakken ik wil doen, economie, wiskunde, geschiedenis, Duits, tekenen als extra vak, omdat ik naar de havo wil na mijn eindexamen. Maar ik zit nu lang te denken, ik moet ook een reservevak kiezen, voor als één van de vakken die ik wil gaan doen, niet kan vanwege dat er zo veel kinderen gekozen voor dat vak. Ik moet dan tussen biologie en aardrijkskunde kiezen, maar voor allebei de vakken haal ik niet zo goede cijfers en ze zijn allebei ook wel lastig. Aardrijkskunde vind ik niet zo interessant, biologie, vind ik wel een beetje interessant, maar het is heel veel stof die ik moet leren, en dat is weer een nadeel. 

Gemiddeld sta ik voor Biologie, een 5,9 nu, en aardrijkskunde een 5,5 als gemiddelde cijfer. 

Wat denken jullie wat ik zou moeten doen? 

Groetjes van LachBTS. 

 

 

Hey @LachBTS 

Ik zou voor Bio kiezen als ik jou was. Aardrijkskunde is lastiger.

Liefs @NoahLovesYou 


Ik zou kiezen voor het vak dat jij makkelijker vindt en hogere cijfers oplevert. In jouw geval dus bio. Bij je volgende school (mbo/hbo/universiteit) kijken ze naar jouw eindexamencijfers en rapportcijfers. Als je hogere cijfers hebt, is er meer kans dat je toegelaten wordt op die school.


Reageer