Skip to main content

Ik ben al sinds de basisschool bevriend met een meisje. We zitten allebei op dezelfde sport en ook in hetzelfde team. We hebben het altijd super gezellig samen. Maar het grote verschil tussen ons is, is dat zij bij de ‘populaire’ meiden hoort en ik niet. Ik wil daar ook helemaal niet bij horen, het voelt allemaal zo fake. Alleen we waren dit weekend op volleybalkamp en dan doet ze ineens super stom tegen mij. Ze zegt bijvoorbeeld dat ik heel saai ben en andere saaie vriendinnen heb. Ze maakt mijn andere vriendinnen belachelijk terwijl iedereen erbij staat. En zegt tegen iedereen dat ik een nerd ben. Ze zegt dat omdat ze zelf heel graag VWO wou doen, maar dat niet lukte. Ik denk dat ze jaloers is, maar dit doet ze normaal nooit. Wat vinden jullie hiervan?

Ik had vroeger ook een vriendin die veranderde als er anderen bij waren. Ik weet hoe dat kan voelen en ik ga nu niet zeggen wat ik zelf heb gedaan want dat is echt het tegenovergestelde van wat je moet doen.

Mijn advies: zoek andere vrienden. Als ze zo anders doen dan verdienen ze het niet jou als vriendin te hebben. Ook al doen ze zonder andere mensen erbij nog steeds heel aardig tegen je, ze kunnen gemeen zijn en ze veranderen per minuut. Dit soort mensen zoeken de grenzen op om te kijken hoe ver ze kunnen gaan bij mensen en als jij alleen maar erbij blijft, dan gaan ze ermee door. Ik weet natuurlijk niet heel veel van je situatie, maar als mensen anders gaan doen vanwege random andere mensen zijn ze zo veel minder waard dan jij.


Hee,

Ik begrijp je volledig! Ik doe gymnasium en bij mij op training zitten alleen maar mensen die TL of lager doen. Het zijn aardige mensen hoor, daar niet van. Maar vaak krijg ik dan opmerkingen als ‘Nerd’ ‘Studiebol’ , terwijl dat helemaal niet is hoe ik ben. Ik ben er juist trots op. De tips van @Mentalista27 zijn goed!


Reageer