Skip to main content
Vraag

beste manier Duits te leren?

• August 26, 2025
  • 0 reacties
  • 12 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

ik ben opzoek naar manier buiten school Duits te leren. Ik heb veel met duolingo gewerkt. Maar heb altijd het idee er niet zo veel van te leren. Het werkt  wel heel motiverend, omdat het zo laag drempelig is een lesje te  doen, en die streaks en meldingen enzo werken ook heel motiverend. 

Maar ook al doe ik het lang. (soms een keer 100 dagen en dan stop ik weer omdat ik denk dat het geen zin heeft) heb ik het idee niet vooruit te gaan. blijf maar op a1 nivea hangen. Terwijl ik echt wel veel hoger dan dat zit. je kan wel lessen skippen, maar vaak zijn het gewoon net een paar woorden die ik niet kan. ook helpt duolingo niet met grammatica oefeningen. En iets als naamval oefeningen zou wel fijn zijn. 

ik heb via school. (ik zit in vwo 5) wel een boek . na klar. alleen vind het vaak niet fijn werken. dan moet je bijvoorbeeld hele lange stukken schrijven, maar kan het niet echt nakijken. voor de context ik zit op een school wat voornamelijk werkt met zelfstudie en is niet te doen elke keer docent om feedback te vragen. 

ik heb andere apps geprobeerd. en ook mezelf challenges  opgelegd zoals elke dag een stukje in het duits schrijven en dan in chat gpt om de fouten er uit te halen. Maar die lukken me dan toch niet vol te houden. en veel apps kosten ook heel veel geld. 

Heeft iemand een app/website ofzo. of misschien een boek waarbij je makkelijk kan nakijken om elke dag iets aan duits te doen?