Begrijpend lezen lastig

  • 8 November 2023
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Ik vind begrijpend lezen moeilijk.  Hoe kan dit makkelijker?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Wat mij erg helpt is een highlighter of een gekleurd potlood te gebruiken om alles dat ook maar een beetje belangerijk lijkt (plekken, tijden, mensen, etc) in te kleuren. Als je dan vragen moet beantwoorden kun je altijd kijken of het antwoord ergens al ingekleurd is. Vaak helpt het als je belangerijke dingen inkleurt in een tekst want dan hoef je niet zo'n hele tekst rond te zoeken om informatie te vinden erover. Mij helpt het ook meer van de tekst te onthouden 

Ook is het lezen van de vragen voordat je de tekst leest erg handig. Je kan dan ook tijdens het lezen ergens naast de tekst pijltjes ofzo tekenen om aan te geven dat daar een antwoord staat. 

Reputatie 7
Badge +3

je moet de tekst eerst super goed doorlezen, gwn net doen alsof je het interresant vind, en dan de eerste vraag lezen en dan weet je vaak het antwoord wel, of je weet waar het ongeveer staat. dan kan je het nog even opzoeken en als je het niet weet sla je de vraag ff over en kijk je er later na.

tis misschien heel makkelijk gezegd, want ik vind begrijpend lezen leuk/makkelijk.

maar iig: suc6!

Reputatie 7
Badge +9

wat @Anoniempjuh ofz gewoon doen alsof het interessant is.

ik kan ook niet begrijpend lezen want het is gewoon te saai. je kan het ook gewoon niet lezen en dan alleen de antwoorden zoeken. tenzij je de docent hebt die ik vorig jaar had en eerst 5 minuten die tekst moet lezen (vaak is de tekst leesbaar binnen 1 minuut). als je klaar was met de tekst lezen moest je het gewoon nog een keer lezen. dat helpt voor mij dus niet. dus ik doe alsof ik het lees en lees het zodra ik eraan toe ben.

Reputatie 3
Badge

De tips die hierboven staan zijn zeker goed, en vooral tegen je juf/meester/docent zeggen dat je het lastig vind want die kunnen altijd een beetje extra helpen!

Reageer