Vraag

bedreigd

  • 10 February 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Badge

Hoi, ik word bedreigd door een klasgenoot ik weet niet wat ik moet doen. Hij hewft mijn spullen gestolen en wilt geld krijgen daarvoor, nadat ik nee zei zei hij dat hij me gaat slaan. Hij zette me in een groep van vrienden van hem en bedreigde me kapot te slaan. 

Ik kan dus niet naar een docent of teamleider gaan want anders word het nog erger.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Idkwhatsup09

Jouw klasgenoot pest jou waarschijnlijk omdat hij stoerder wilt zijn en zelf heel onzeker is. Ten eerste: geeft hem NOOIT geld voor de spullen, ook niet als hij nu dan gaat dreigen met in elkaar slaan etc. Het is al best raar dat ie geld voor jouw spullen wilt toch? 

Je kan naar een vertrouwenspersoon gaan (naar je ouders, een docent, een teamleider, een vertrouwenspersoon op school etc.). Je denkt dat het erger wordt maar dat wordt het niet. Diegene die jouw spullen heeft afgepakt en de vrienden van diegene proberen zichzelf te beschermen door te zeggen dat als jij naar iemand gaat om het te vertellen het erger wordt, maar dat is helemaal niet zo. Een vriendin was vroeger ook gepest en die is naar een docent gegaan en heeft alles aan haar verteld. Daardoor is bij die vriendin het pesten gestopt. Je zou de vertrouwenspersoon een mailtje kunnen sturen, of alles wat je wilt gaan zeggen op een briefje schrijven als je het spannend vind om het iemand te vertellen. 

Je kan ook met de kindertelefoon bellen van 11:00 tot 21:00 of chatten

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

Reageer