bang voor gymlessen

  • 17 September 2021
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Help ik heb volgende week maandag LO (lichamelijke opvoeding) maar ik kan echt niet turnen, want we moeten dus op zo een dikke mat een koprol maken, maar ik kan dat echt niet. En ik moet dus ook nog een handstand zonder muur leren, maar ik kan dat nog niet eens tegen de muur, sterker nog: ik durf het niet eens te proberen. En we moeten dus ook een achteruitkoprol leren, maar als ik dat ga doen, dan breek ik al HELEMAAL mijn nek! Ik heb al heel veel pijn aan mijn armen van de vorige gymles, en het lijkt me sws al allemaal onmogelijk omdat ik namelijk 1.78 ben. hebben jullie misschien een advies ofzo dat ik het allemaal kan leren? Maar ik durf het echt niet, en trouwens waarvoor heb je het überhaupt nodig?? Iemand tips ofzo? Pls help me mensen :(


2 reacties

Als jij bang bent om je nek te breken, dan kun je altijd oefenen met een schouderrol.
Dit was toevallig de eerste video die ik daarover kon vinden.

Hierbij rol je over je schouder i.p.v. je hoofd, wat een stuk veiliger is.
Zo kun je in ieder geval oefenen met de beweging en gaat de koprol waarschijnlijk een stuk beter.
Super lenig hoef je daarvoor niet te zijn.
 

Je kunt ook achteruit rollen over je schouder, maar ik zou eerst beginnen met vooruit rollen.

Als jij bang bent om je nek te breken, dan kun je altijd oefenen met een schouderrol.
Dit was toevallig de eerste video die ik daarover kon vinden.

Hierbij rol je over je schouder i.p.v. je hoofd, wat een stuk veiliger is.
Zo kun je in ieder geval oefenen met de beweging en gaat de koprol waarschijnlijk een stuk beter.
Super lenig hoef je daarvoor niet te zijn.
 

Je kunt ook achteruit rollen over je schouder, maar ik zou eerst beginnen met vooruit rollen.

Thanks voor het alternatief. Ik ga het meteen uitproberen. 😃🤗

Reageer