Vraag

Argumenten nodig voor bij elkaar in de klas

  • 28 June 2019
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik zit nu in de derde en ik heb het schooljaar verklo-. Ahum, verbruikt en ga dus niet over.
Dat wordt nog een jaartje, geen probleem. Nu blijft een vriend van me ook zitten maar we mogen van de afdelingsleider niet bij elkaar in de klas omdat we het te goed met elkaar kunnen vinden en we dan rebels gaan doen. Nu is het zo dat ik graag grappen maak met en over docenten. Niks mis mee naar mijn mening. En mijn vriend heeft altijd helemaal achteraan gezeten terwijl ik vooraan zit en hij zegt nooit iets tijdens de les. Maar nog nooit hebben we een docent uitgemaakt voor... voor... Ik kan wel voorbeelden noemen maar dat is sws tegen de regels hier, whatever. Weet er iemand misschien argumenten die we kunnen gebruiken die effectief zijn en dat we toch bij elkaar in de klas mogen? Dit jaar zijn er twee klasgenoten bij gekomen, allebei blijven zitten. Mochten toch weer bij elkaar in de klas blijven. En als we vragen wrm: "Met hun was niks mis". En toch liepen ze altijd wat te giechelen en als de docent ze aansprak wisten ze niet waar het over gingen. Wat is de gedachtegang van deze school tbh?!

I would appreciate any help!

1 reactie

Hoi

Je zoekt argumenten om samen met je vriend in dezelfde klas ingedeeld te worden. School vindt jullie samen te rebels, en denkt er daarom aan jullie in verschillende klassen te plaatsen.

Argumenten zouden kunnen zijn:
  • Je vriend en jou zouden elkaar kunnen motiveren om volgend jaar samen te slagen.
  • Met hetzelfde rooster, zouden jullie samen kunnen leren, en eventueel elkaar opvragen.
  • Moest het rumoerig worden, zullen jullie gehoorzaam een andere buur in de klas opzoeken, zodat jullie de les niet storen.
  • Die andere luidruchtige leerlingen die je noemde, mochten wel samen blijven. Het lijkt me eerlijk dat voor jullie een gelijkaardige regel geldt.
Als je deze argumenten gebruikt, is het belangrijk om je aan je eigen afspraken te houden. Jullie zullen jullie best moeten gaan doen, om school te tonen dat jullie deze argumenten meenden. Denk je dat je volgend jaar motivatie zal kunnen opbrengen?

Groetjes
Kenshin

Reageer