Skip to main content

Hi,

Nou, dit wordt een awkward topic, maar ik moet het met iemand delen omdat ik denk dat er anderen zijn met zulke ervaringen. Als ik op school ben, drink ik expres zo weinig mogelijk zodat ik niet hoef te plassen. Als ik ongesteld ben ga ik ook niet naar de wc om mijn maandverband te wisselen. Ik plas eigenlijk alleen tijdens lesuitval, maar ja meestal niet omdat ik zo weinig drink. 

Dit doe ik omdat ik bang ben om op school naar de wc te moeten. Ik ben bang om het aan de docent te vragen. Ik ben ook bang om uberhaupt naar de wc te gaan omdat er altijd groepen meiden zijn die je zo raar aankijken als je in je eentje binnenloopt. Ik hoor ze mij ook uitlachen als ze een maandverband horen, en dat vind ik best raar want zij zijn als het goed is ook ongesteld (geweest). 

Dit is natuurlijk niet fijn, als je te weinig water drink ben je niet gehydrateerd en dan ben je vermoeid, krijg je acne, kan je je niet concentreren etc. Als je je maandverband niet wisseld begin je te stinken en ja dat is ook niet goed. Ik weet de consequenties, maar ik ben alsnog te bang. Ik wil dit niet herhalen in het nieuwe schooljaar, heeft iemand tips? 

heey,

best wel awkward jaa maar mijn tip is: drink gewoon genoeg water, want iedereen moet toch wel naar de wc, daar is niks geks mee dus gewoon vragen! en die meiden in de wc, laat ze maar gewoon zitten. het is toch al raar genoeg dat ze bij de wc gaan lopen praten? hoop dat je hier iets mee kan stay confidence!!

xoxo @secretlife_ofme 

Heyy,

Ik snap dat je dat akward en niet fijn vindt, maar ik zou toch proberen om je hier overheen te zetten. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar zou echt proberen om hierboven te staan het is echt de normaalste zaak van de wereld om naar de WC te gaan of om maandverband te verwisselen dat doet iedere meid. Laat die meiden maar lekker praten en probeer als ze wat over jou zeggen boven hun reacties te staan en laat het je niet te veel beïnvloeden!🙂

En vragen of je naar de WC mag moet je ook gewoon doen hoor is echt niks raars aan! En zou verder ook gewoon genoeg water drinken hoor dat is echt heel belangrijk zoals je zelf al omschrijft!

Het komt allemaal echt wel goed probeer je niet te druk te maken!🍀👍

Liefs, ItsJustMe <3 

Reageer