Anders dan de rest...

  • 20 February 2019
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi!
Mijn moeder is blank en mijn vader erg donker, zelf zit ik er dus tussen in. Maar ik zit net in de eerste en op mijn school is weinig kleur en diversiteit te bekennen. Zelf ben ik ook de enige “gekleurde” kind in mijn klas en heb daar erg last van. Ook voel ik me vaak aangesproken of dan kijkt de hele klas achterom als het om een bepaald onderwerp gaat. Het maakt het extra lastig voor mij omdat mijn moeder en vader sinds ik klein ben uit elkaar zijn en soms ben gevraagd of ik ben geadopteerd... mijn haar is ook anders dan rest en ben daar niet zo trots op en heb liever steil haar... ik voel me dus erg onzeker, zeker omdat ik niet de mooiste ben.

ik wil niet kinderachtig overkomen maar dit zit mij best wel dwars.
Iemand tips of meningen?

Groet Maia (schuilnaam)

3 reacties

Hi Maia

Er is weinig diversiteit bij jou op school, waardoor je je soms ongemakkelijk voelt. Hoewel ik me kan voorstellen dat het af en toe fijner zou zijn om hetzelfde huid- en haartype als de meerderheid op school te hebben, vind ik dat je trots mag zijn op je identiteit. Dit komt misschien over als een afgezaagd cliché, maar er zit zeker en vast waarheid in.

Iedereen heeft wel iets waar hij onzeker over is. Als er aan de oorzaak van die onzekerheid niet veel gedaan kan worden, blijft het vaak een kwestie van accepteren. Het kan helpen om te praten met anderen. Vaak kom je er dan achter dat er wel meer mensen zijn met een onzekerheid.

Groetjes
Kenshin
Hey!

Een beetje late reactie, maar goed, misschien heb je er nog wat aan.

Zoals Kenshin al zei is het juist heel mooi om een beetje diversiteit te hebben. Je bent heus mooi zoals je bent!
Je moest eens weten hoeveel 'puur blanke' mensen hun haar laten krullen, of uren in de zon/zonnebank liggen om een beetje donkerder te worden 😉. Er is veel kans dat er mensen op jouw school zijn die juist jouw uiterlijk prachtig vinden!

Je zit nu in je eerste jaar, je hebt dus nog 5 jaar op jouw school. Er zijn een heleboel mensen met een donkere huidskleur, dus de kans zit er dik in dat er in die 5 jaar nog wel enkele mensen op jouw school zullen komen met ene gelijkaardig uiterlijk.

Probeer aan je klas te vertellen dat jij heus niet anders bent dan hen, ook niet wat bepaalde (?) thema's betreft waar het in de les over gaat.
Na een tijdje zullen ze dat overigens zelf ook wel doorhebben.

Groetjes
Lot
Hey Maia, dit is helemaal niet erg hoor! Misschien zijn ze juist wel jaloers haha, verder wel vervelend dat kinderen in je klas achterom kijken, ik denk dat dit een kwestie van wennen is en als je er echt last van hebt moet je dit zeggen tegen je mentor of een vriendin van je
XX
Ikhelpjuwel

Reageer