Vraag

Altijd wel wat te zeiken

  • 28 February 2019
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik heb een meisje in me klas die altijd wel wat te zeiken heeft op me kleren mijn gedrag uiterlijk enzo en ze zegt ook gewoon maar dingen wat niet eens klopt wat moet ik hier mee kan iemand me helpen

3 reacties

Hey!

Een meisje uit jouw klas geeft commentaar op je uiterlijk en gedrag.

Wat betreft gedrag weet ik niet wat dat juist inhoudt, en weet ik dus ook niet als ze 'recht van spreken' heeft hier in of niet.

Wat betreft uiterlijk is het inderdaad niet oké dat zij er commentaar op geeft.
Heb je haar al eens proberen te vertellen dat je het niet fijn vindt dat ze die dingen zegt tegen jou?
Ik raad je aan om dat te doen. Doe het wel op een vriendelijke manier, dus niet "stop met zeiken over...", dat heeft eerder een averechts effect.
Zeg haar ook dat je niet wil dat zij dingen over jou zegt als zij jou iet voldoende kent om te weten of deze al dan niet correct zijn.

Groetjes
Lot
Het lijkt mij ook verstandig om haar te laten weten dat haar commentaar niet al te gewaardeerd is.
Anders zul je haar moeten negeren, omdat ze het dan misschien opgeeft.
Immers vinden de meeste mensen het niet zo leuk als ze geen reactie krijgen.
waarschijnlijk is dat meisje zelf heel onzeker. tuurlijk is het niet leuk dit soort dingen te horen.
je kan voor jezelf opkomen en zeggen dat je het niet leuk vind om te horen of dat je het niet hoeft te horen...

als jij hier het volwassen persoon bent gaat zij vanzelf in zien dat het eigenlijk helemaal nergens op slaat wat ze allemaal zegt.

als jij je goed bij jezelf voelt dan kan je de hele wereld aan!! rock it babe!!
xx vergeet niet dat je gewoon geweldig bent 🙂

Reageer