Skip to main content

Hey. 

Dit is het eerste topic op mijn nieuwe account, ik maak elk schooljaar een nieuwe zodat niemand achter mijn account kan komen. In mijn vorige account heb ik heel veel geschreven over dat ik heel erg gepest werd en heel erg zat met zelfmoord problemen enzo, en dat ik van school wilde wisselen. ik heb mijn ouders overgehaald om naar een andere school te gaan, maar ik heb ze niks verteld over het pestgedrag en mijn gedachtes. niemand weet dat. ik ben dus nu van school gewisseld en het gaat gewoon kut. 

Sociale deel: 

opzich gaat het op dit deel goed. ik zit nu in een meidengroepje van 7 andere meiden, dat is altijd echt heel gezellig. alleen eentje zit in een andere klas. we zijn dus eigenlijk met 7, en we zitten ook in een tafelgroepje met elkaar. alleen ik zit dan aan het hoofd zeg maar.  je kan geen groepje van 7 maken zonder dat er iemand alleen zit. soms is het echt vervelend, en soms ook wel fijn. maar ik mis het samenwerken soms wel een beetje want dat is echt lastig de hele tijd. er zit 1 jongen in de klas die vind ik heel aardig, maar sinds vorige week is hij begonnen over dat ik er echt heel emo uitzie. ik vind het zelf echt meevallen, ik draag altijd een zwarte broek met een knal roze shirt ofzo. maar hij vind dat ik emo ben. ik vind het gewoon k*t overkomen, wat moet ik hiermee??

Reizen naar school:

nu ik naar een andere school ga, moet ik ook veel meer reizen. zo was ik eerst 10 minuutjes op de fiets, reis ik nu ruim 1.5 uur heen. en dus ook 1.5 uur terug. je moet er wat voor over hebben. ik hoef niet 1.5 te fietsen. ik moet eerst fietsen, dan met de boot (ik woon op een waddeneiland, wel echt cool), dan met de taxi en dan ben ik er eindelijk. sluit wel allemaal goed aan. Mijn schooldag begint dus elke dag op dezelfde tijd, om 08:50, en eindigt ook elke dag op dezelfde tijd. 14:50. ik zit dus helemaal niet lang op school. ik reis samen met een ander meisje, dat is wel heel gezellig. 

Cijfers…:

ja. cijfers. ehm. dit gaat echt k*t. ik denk dat ik onderschat hoe zwaar dit zou zijn. ik heb op mijn vorige school eigenlijk nooit iets gedaan aan school, omdat ik altijd gewoon kapot was van het sterk houden tegenover de pesters. dat ter zijde. ik heb nu 6 cijfers, en er zijn er letterlijk 3 onvoldoende. ik wil echt meer doen, maar het lukt me soms gewoon echt niet. ik baal echt heel erg van mijn cijfers en daar word ik heel verdrietig van, en omdat ik dan zo verdrietig ben lukt het vaak nog minder goed. Ik ben op een dag ongeveer 1 uur met huiswerk bezig, omdat ik het gewoon lastig vind om mezelf langer dan dat te bedwingen van allerlei afleidingen. 

Mentale deel: 

mentaal gaat het denk ik wel goed. ik zit heel af en toe nog wel met mijn zelfmoord, maar dat is meer dat ik er gewoon heel verdrietig van word dat ik daar uberhaupt ooit aan heb gedacht en dat ik het ook echt wilde gaan doen. misschien ben ik depressief, maar dat weet ik ook niet zeker. kan je dat ergens testen ofzo? ik weet ook bijna zeker dat ik social anxiety heb, want met mensen praten is gewoon echt eng en vind ik vreselijk. met 1 persoon kan ik het erg goed vinden. Hij is alleen 32. hij heeft een beetje dezelfde problemen enzo en hij is ook mijn schaaktrainer. we hebben het vaak gewoon over dagelijkse dingen zoals hoe het op school ging en ook veel over dingen die ons dwars zitten. Mensen die dit lezen denken misschien oh hij is zeker je sugar daddy en hij is gewoon een gekke pedo, maar dat is hij echt niet. ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

Sorry dat het een zo lang verhaal is geworden, dit wilde ik gewoon even vertellen. 

schaakgirlll

i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!💗

Hey @schaakgirlll,

Naar dat het niet zo goed gaat!

Sociale deel: ik vind dat niet perse emo hoor, zwart en roze.  Ik snap het zeker dat het kut overkomt. 

Reizen naar school: fijn dat je samen reist naar school,  is beter dan alleen toch? Mij lijkt het wel cool om op een waddeneiland te wonen. 

Cijfers: ik snap zeker dat je verdrietig van word,  Ikzelf zit ook lang aan huiswerk.  Ik heb nu 4 cijfers waarvan 2 onvoldoendes dus je bent niet de enige!

Mentale deel: naar dat je soms aan zm denk, je kan altijd bellen/chatten met de KT en 113. Er zijn online testen, maar die zijn niet altijd super betrouwbaar.  

Groetjes, @Monkeyboy08

Heyy lieve @schaakgirlll, Ik vind een roze shirt met een zwarte broek niet emo hoor! Het zijn juist mooie kleuren en ze passen ook mooi samen! Ik denk dat hij het niet zo bedoelde:)

Woon je echt op 1 van de waddeneiland? Zo gaaf!! Ik woon zelf in een saaie stad haha:P Mijn stad is wel leuk hoor, maar een waddeneiland is veel toffer! 🙂 Reizen is idd wel moeilijk als je op een waddeneiland woont. Heel fijn dat je samen kan reizen met die meisje!

Die onvoldoendes kan je zeker zo weer omhoog halen! Ik sta momenteel ook 2 onvoldoendes… Eentje voor Ak en eentje voor Engels. Ik vind Engels echt een moeilijke vak! Dus ik krijg bijles! Misschien kan je het ook vragen of je bijles mag?
Concentreren vind ik ook zo moeilijk! Mijn mentor zegt dat plannen belangrijk is, maar de probleem is dat ik niet kan plannen haha;) Mij helpt het meest om eerst te kijken hoeveel tijd ik nodig hebt voor mijn huiswerk en dat is bijvoorbeeld 80 min. Dan deel ik de tijd dat ik nodig heb door de helft. 40 min dus. Ik zet op me telefoon een timer van 40 min en ik ga aan het werk! Wanneer de timer gaat neem ik een pauze van 20 min. Na de pauze ga ik weer 40 min aan het werk! :) 

Naar dat je aan zelfmoord denkt… Wat @Monkeyboy08zei: Je kan altijd chatten/bellen 113! Je kan online denk ik de symptomen van social anxiety opzoeken en kijken of je erin herkent zeg maar. Ik denk trouwens zeker niet dat je schaaktrainer een pedo is! Hij lijkt me een heel aardige en lieve trainer:)! Fijn dat je goed met hem kunt vinden:D

Liefs xxx Banaantje <3

Hi @schaakgirlll ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Anne - De Kindertelefoon

Hoii!

sorry als dit heel stom klinkt maar op welk Waddeneiland woon je? 

je hoeft het niet te zeggen! 

🩷

Hoi, 

Om de anonimiteit van @schaakgirlll te waarborgen denken we dat het beter is om de naam van het schiereiland waar ze woont niet te noemen. We hebben daarom de reactie waarin ze dit benoemt verwijderd. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer