airpods/muziek en school

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb zeg maar airpods in wanneer ik door school loop, want er zijn altijd vervelende kinderen. Ik klinkt misschien soft maar ik haat het wanneer mensen mij lastigvallen en dat ik hoor wat ze precies zeggen.

Soms heb ik mijn volume heel luid, ooit ergens in een eerdere klas zei een leraar tegen mij zo van “JE HEBT JE MUZIEK ZO HARD STAAN”. Door dit kreeg ik een paniekaanval en rende ik weg. Door dit ben ik heel onzeker geraakt over hoe hard ik mijn muziek heb staan of niet.

Heel later kwam ik terug en kwam de leraar naar mij toe, hij ging hurkend bij mijn tafeltje zitten en daardoor werd het nog meer awkward. Hij zei dingen zoals “ik bedoelde het zo niet blablabla.”

Mijn school therapist (zo noem ik hun even) zei dat die leraar niet echt goed dingen kan aanvoelen enzo, of goed mee kan leven???? Is dat het goede woord?

Ik vind het lastig, helemaal als ik bij het hek van het school ben want daar staan… ja… mensen die iets doen wat niet op het schoolplein of in de school mag. Ik ga niet zeggen wat het is want ik denk dat het mensen hier kan triggeren. Ook maakt muziek mij wat rustiger.

Heeft iemand misschien ongeveer dezelfde situatie meegemaakt met airpods in school als mij?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hey! Nee ik heb niet hetzelfde maar ik zou zeggen gewoon lekker indoen wanneer jij wilt! Behalve in de les natuurlijk haha. Maar verder snap ik je wel dat je soms ff niks wil horen. Niks mis mee toch? 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@Tover01 

Ik doe het alleen in de les als de leraar het toestaat. Zoals “hey jongens jullie mogen muziek luisteren tijdens de opdrachten”

Maar bedankt voor je reactie!

Reputatie 6
Badge +2

Je kan het ook aan het begin van de les vragen, 1 ding: je kan best af en toe je muziek keihard zetten maar niet te vaak. Geloof me ik heb nu beginnend tinitus (dan hoor je nonstop een piep in je oren en uiteindelijk word je er doof van) en dat is echt niet leuk dus zorg ervoor dat als je alleen bent niet te hard luistert. En terug op het onderwerp dus als je aan het begin van de les vraagt zo van ik vind t fijn om muziek te luisteren zou dat mogen veel docenten zeggen dan ja, als ze nee zeggen is dat ook een antwoord. Je kan ook naar je mentor gaan en vragen of die kan regelen dat je muziek mag luisteren in de les.
-Ikweetgeennaam321

Reageer