Skip to main content
Vraag

5vwo n&g wordt teveel voor mij.

• June 23, 2026
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Hallo allemaal. 

Ik voel de laatste tijd echt dat ik de verkeerde keuze heb genomen als het gaat om vakkenpakket. Ik heb altijd al kunst, geschiedenis en dat soort zaken ontzettend interessant gevonden en wil graag daarmee iets doen, al is het muziekschool of iets in de media richting. 

Ik had besloten om n&g te kiezen, omdat je nagenoeg alles kan doen met die vakken en je voor erg veel studies wordt aangenomen. Ook vind ik biologie erg interessant en zou ik diergeneeskunde erg interessant vinden. 

Ik sta nu een onvoldoende voor scheikunde en wiskunde. Als ik er nu een bij krijg (wat waarschijnlijk is na deze toetsweek) betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat ik blijf zitten. 

Kort gezegd ben ik ontzettend ongelukkig met het idee dat ik vast zit aan scheikunde en andere vakken van n&g. Ik ga ervan uit dat het te laat is om nog te beslissen c&m te doen. Weet iemand wat nu de beste keuze is? 

1 reactie

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 24, 2026

Hoi,

Doe ook n&g (ook vwo) en het is een erg lastig profiel idd. Wat rot dat je zo slecht staat vr wisk en schk. Sta voor die 2 vakken ook onvoldoende samen met bio en nat. Volgens mij kan je niet meer in de 5e nr c&m switchen. Je kan het er mssn wel met je mentor over hebben en kijken wat zij kunnen doen. Ik hoop verder dat je pww goed gaat en je toch nog over kan gaan.

Groetjes,

ghast