zwanger

  • 19 April 2019
  • 1 reactie
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal..
ik ben 15 en ben 21 weken zwanger..
ik ben ingetrokken bij mijn vriend van 21 jaar...
want ik ben weggelopen van huis bij mijn pleegouders....
we verwachten een baby meisje..
maar ik weet niet of het wel slim is om bij mijn vriend te wonen..
eerst zei hij dat ik de baby moest weghalen en nu slaat hij mij soms..
toch ben ik heel verliefd op hem! en ik wil een vader voor de baby!
terug naar huis kan ik ook niet! wat moet ik doen?
ik heb ook zelfmoordgedachtes.....
en heb mezelf paar dagen geleden tegen gehouden van een poging!
wie heeft tips???

1 reactie

Hoi

Je bent bij je vriend ingetrokken, en jullie verwachten een kindje. Wat naar dat je het gevoel hebt niet naar huis te kunnen. Ook niet ok dat je vriend je geslagen heeft.

Voor je gezondheid is het belangrijk dat je verblijft op een plek waar je je veilig voelt. Bij je partner intrekken kan, maar als deze je slaat, is het verstandig om te zoeken naar een andere woonplaats. Kan je (tijdelijk) bij een vriendin intrekken, of kan je terecht bij familie?

Aangezien je in een best zware situatie lijkt te zitten, lijkt het me verstandig om hier met iemand over te praten. Op school kan je terecht bij je mentor of een leerlingenbegeleider. De huisarts kan je ook helpen. Aangezien je een kindje verwacht, is het laten opvolgen van je situatie door een arts sterk aan te raden.

Als je je situatie liever anoniem bespreekt, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar wordt er naar je geluisterd, en krijg je vast nuttig advies mee. Ook kan de KinderTelefoon je doorverwijzen naar organisaties die je kunnen helpen. Bij opkomende zelfmoordgedachten kan het nuttig zijn om contact op te nemen met 113.

Groetjes
Kenshin

Reageer