Vraag

wie/wat ben ik

  • 8 July 2019
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Badge
Hoii, ik zit zeg maar al best wel een lange tijd met iets, ik ben namelijk 12 jaar oud. En heb zeg maar nooit echt over mijn seksualiteit gedacht. De laatste tijd doe ik dat wel, ik weet namelijk zeker dat ik op jongens val, maar of ik op meer val weet ik niet zeker, ik twijfel daar heel erg over omdat ik meiden soms enorm aantrekkelijk vind, en ik denk dat ik er maybe wel verliefd op zou kunnen worden, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik vind dit erg moeilijk omdat het voelt alsof ik mezelf niet ken

hoe kan ik erachter komen op wat ik val?

x

2 reacties

Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen, maar het lijkt aannemelijk dat je biseksueel bent.
Je vindt jongens en meiden aantrekkelijk, maar weet slechts van jongens of werkelijk op ze valt.
En hoe kom je daar dan achter?
Ik zou jou willen zeggen dat je daar op ten duur wel achter komt, maar daar heb je niets aan.
Misschien kun je eens slechts met een meisje wat gaan doen.
Mogelijk kun je dan vergelijken hoe je op diegene reageert met hoe je reageerde op een jongen die je leuk vond.
Dan moet je natuurlijk wel iemand kiezen die je wat leuker vind dan de rest, maar ik laat het aan jou over om daar een plan uit te vormen.

Is dat misschien iets?
Hey,

Je wordt in een leven vaak verliefd. Op wie je 'valt', bepaalt dat niet. Je kunt niet op een bepaalde groep vallen, want dat bepaalt niet wanneer en op wie je verliefd wordt. Dat bepaalt magie.

Wat wel een ding is, is tot wie je je seksueel aangetrokken voelt, maar dat heeft niks met homo/lesbisch/hetero te maken.

Je bent homo als je op een jongen verliefd bent als jongen, lesbisch als je op een meisje verliefd bent op een meisje en hetero als je verliefd bent als meisje op een jongen of als jongen op een meisje. Je bent biseksueel als je op zowel een meisje als een jongen verliefd bent.

Dat is hoe ik het zie, maar in mijn ogen is iedereen biseksueel, omdat je nog op iedereen van de wereld verliefd kan worden. Dat bepaal jezelf niet bewust. Je kunt verliefd worden na een droom, bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en weet wie je bent: een mens.

Reageer