Weinig/geen vrienden

  • 9 February 2018
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in de derde klas en ik heb eigenlijk 1 beste vriend Sander (niet de echte naam). Op de basisschool was ik erg populair, ik werd op elk feestje uitgenodigd en iedereen wilde altijd met mij “spelen”. Mijn beste vriend toen heette Gijs (niet de echte naam). Gijs was ook heel populair maar wilde ervoor zorgen dat hij de populairste werd en ging met zo veel mogelijk mensen om, behalve met mij. Hierdoor verloor ik veel zelfvertrouwen. Ik dacht dat ik niks was en als iemand vroeg om af te spreken zei ik altijd dat ik geen tijd had, of dat ik ergens naar toe moest. Dit gebeurde op de basisschool vooral in groep 8. Toen ik naar de eerste klas ging probeerde ik veel met Gijs om te gaan en geen andere vrienden te maken omdat ik dit niet durfde. Dus ik claimde Gijs veel en alles wat hij deed, deed ik ook. Hierdoor hadden klasgenoten een idee van mij dat ik een sukkeltje was. Omdat ik Gijs zoveel claimde negeerde Gijs mij zoveel mogelijk, hierdoor moest ik maar met mensen omgaan waar ik op de basisschool bij in de klas zat, dit waren meisjes (ik ben een jongen). Toen ik naar de tweede klas ging kwam ik in een andere klas, ik durfde weer op niemand af te stappen om vrienden te maken, mensen deden dit wel bij mij maar ik was ongeïnteresseerd om dat ik dacht dat ik niks was. Nu in de derde klas is begrijp ik waarom ik me vaak verdrietig voel: ik heb weinig vrienden omdat ik onzeker ben. Ik wil graag meer zelfvertrouwen en opnieuw met mensen die mij onaardig vinden vrienden maken. Heeft iemand tips hoe ik meer vrienden krijg?

2 reacties

Reageer