Vraag

Wederzijds of niet?

  • 16 March 2020
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben een meisje van 13 en verliefd op een meisje uit twee klassen hoger (zij is 15). Dit meisje (voor nu even R) weet dat ik haar leuk vind en valt zelf ook op meiden.

Sinds ongeveer twee maanden heb ik het nummer van R en appen we iedere dag bijna de hele dag. Ook hebben we al twee of drie keer op school in de pauze afgesproken en in de vakantie zelfs een keer bij mij thuis! Maar sinds een paar weken vraag ik me af of ze misschien toch meer voor me is gaan voelen dan alleen vriendschap. Dit denk ik door een paar dingen, al ben ik me er ook heel goed van bewust dat het ook haar karakter kan zijn of dat het gewoon vriendschappelijk bedoeld is.

Eerste wat misschíen een reden zou kunnen zijn dat ze mij leuk vind is: Voordat R en ik contact kregen (toen ik alleen nog haar mailadres had), wou R geen nummers uitwisselen en had ze gezegd dat mijn gevoelens voor haar niet wederzijds waren. Maar een paar weken later (vlak na de kerstvakantie) stuurde ik één mailtje met één simpele en luchtige vraag en ontstond daar direct een gesprek uit waarbij ze me op het eind heel ineens en zonder aanleiding haar nummer gaf. ‘Voor als je die nog wou🙃’. Tweede (iets sterkere) reden is: Een tijdje geleden hadden we een beetje… Volgens mij flirterig gesprek. Derde reden (ook wel vrij sterk): (Dankzij mijn vriendenboek😅) kwam ik er een paar weken geleden achter dat R iemand wel of niet leuk vind. Ik vroeg toen wíe ze dan wel of niet leuk vind. Haar antwoord daarop was: ‘Momenteel ben ik niet verliefd maar ik vind wel iemand leuk en ik ga je niet vertellen wie!’. Een beetje verdacht vaag, dus. En verder kijkt ze me als we praten nooit heel lang aan. Ze laat haar ogen telkens even van de mijne wegglijden om me dan toch weer een paar seconden aan te kijken en dan wéér weg te glijden.

Door dit alles dus wil ik haar nu heel graag vragen of ze mij ook leuk vind, maar twijfel er een klein beetje over of dat nu niet nog te vroeg is? En stel dat ik het zou vragen, kan ik het dan ook in een brief doen, zodat ik die aan haar kan geven? Want als ik het recht in haar gezicht zou vragen zeg maar, ben ik bang voor mijn reactie in het geval haar antwoord ‘nee’ is. Dus wat moet ik doen?

Xx, Nanoka


1 reactie

Hey Nanoka,

Je zou het gewoon aan haar kunnen vragen, en daar dan bij zeggen dat je het spannend vindt om te vragen en dat je hoopt dat er niks verandert aan jullie vriendschap als het antwoord nee is. Als je het echt te eng vind (wat ik ook begrijp!), zou ik steeds wat meer laten merken dat je haar wel ziet zitten. Op een gegeven moment zal ze deze signalen wel oppikken en hier op reageren. Uit haar reactie zal dan wel blijken of het wederzijds is of niet. Heel veel succes!

Reageer