Vraag

wat moet ik doen?

  • 20 June 2019
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo! Ik heb een vriend (geen vriendje) en we hebben een whatsapp gesprek gehad. Ik weet niet of ik eigenlijk het mag delen. Maar ik maak me enorme zorgen toch wel. Ik heb een paar screenshots, maar ik wil pas delen als het mag tenminste. En het is eigenlijk ook wel prive.

Ik kan wel erbij vertellen dat hij 16 is en alcohol drinkt alleen als hij feestjes heeft. Maar ik weet niet of ik dat moet geloven. Hij is ook dronken geweest samen met zijn vader. Zijn vader vind het goed. Mijn goede vriend zei ook dat het oke is van zijn vader dat ie dood gaat. Dus zijn vader vind het niet erg dat hij er dood aan kan gaan. Ik vind het suspicious en erg klinken. Maar moet ik juist zorgen maken? Moet ik ergens rekening mee houden?

Ik weet wel dat het een jongen is, maar com on. Hij is een mens en moet toch wel kunnen weten wat hij doet.

Dankjewel voor het lezen.

1 reactie

Hey,

Ten eerste mag je geen screenshots delen van Whatsappgesprekken op dit forum. Ten tweede is het zijn van een jongen geen excuus om alcohol te drinken als zestienjarige en jongens drinken echt niet meer alcohol dan meiden.

Uhm, ik zou je wel een beetje zorgen maken, want het is verboden om alcohol te drinken voor je achttiende, of eenentwintigste, omdat je dan hersenschade riskeert. En alcohol is verslavend. Het is moeilijk voor hem om ermee te stoppen, zeker als je zestien bent.

Heb je al gezegd dat het niet slim is om alcohol te drinken voor je eenentwintigste en waarom?

Het gebeurt vaker dat jongens van zestien en hun vader samen drinken of roken. Het is niet de bedoeling en ik zal hem ook proberen aan te sporen om te stoppen met drinken, maar meer kun je denk ik niet doen. Als je de politie erbij haalt maak je het probleem erger. Misschien kun je tegen hem zeggen dat hij naar een afkickkliniek moet gaan?

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer