wat moet ik doen?

  • 10 February 2019
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een meisje van 14 jaar. ik heb iets meer dan 2 maanden met een jongen hij is 14. we zitten bij elkaar in de klas. we spreken zoizo 1x in de week af. maar als we niet op school zijn of bij elkaar zijn appen we. maar als ik hem niet app, appen we niet. ik heb het hier vaker met hem overgehad. als we bij elkaar zijn doen we eigenlijk niks behalve zoenen. ik heb een rot verleden maar dat is nu gelukkig rustiger. maar als ik hem hem wil praten over mijn verleden zegd hij: als je het niet wilt vertellen vertel het dan niet. maar ik wil het juist tegen hem zeggen maar ik krijg er niet echt een kans voor. hij zit ook heel veel achter zijn telefoon of iPad. ik heb zijn telefoon de afgelopen weken als we bij elkaar zijn afgepakt en uit gezet. het gaat al iets beter maar ik vind het als nog niet leuk. hebben jullie tips voor: het appen als we niet bij elkaar zijn?, hoe ik met hem kan praten over mijn verleden en hoe ik ervoor moet zorgen dat hij nog minder achter zijn telefoon of iPad zit?

3 reacties

Over je verleden praten kan wat lastig zijn. Maar over dat telefoon en tablet gedoe kan je best zeggen dat je het vervelend vind. Als hij nog steeds daarna zo afstandelijk doet dan vraag ik me af of hij wel je tijd waard is?
Hoi

Dat hij in jouw aanwezigheid met zijn telefoon bezig is, lijk je al (deels) te hebben opgelost. Reageert je vriend goed, als je hem vraagt om zijn telefoon weg te doen?

Je zou je vriend kunnen zeggen dat je graag iets met hem zou bespreken. Op die manier weet hij dat je het ergens over wilt hebben, en zou hij zich hierop kunnen voorbereiden. Jij mag gerust aangeven dat het lastig is voor jou om over je verleden te praten. Je zou hem kunnen zeggen dat je af en toe misschien wat tijd nodig hebt.

Groetjes
kenshin
Hoi

Dat hij in jouw aanwezigheid met zijn telefoon bezig is, lijk je al (deels) te hebben opgelost. Reageert je vriend goed, als je hem vraagt om zijn telefoon weg te doen?

Je zou je vriend kunnen zeggen dat je graag iets met hem zou bespreken. Op die manier weet hij dat je het ergens over wilt hebben, en zou hij zich hierop kunnen voorbereiden. Jij mag gerust aangeven dat het lastig is voor jou om over je verleden te praten. Je zou hem kunnen zeggen dat je af en toe misschien wat tijd nodig hebt.

Groetjes
kenshin

Als ik tegen hem zeg dat het ongezelig is doet hij hem meestal wel uit. Hij heeft het zelf denk ik ook wel een beetje door dat het ongezellig is. En bedankt voor de tip over het praten.

Reageer