Wat moet ik doen?!

  • 10 October 2018
  • 13 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

Ik ben een jongen, 15 jaar en zit met een vraag. Ik vind een meisje uit mijn klas best wel knap (is het eerste wat je aan iemand ziet) en ze lijkt me heel aardig alleen ik heb haar nog nooit gesproken. Ik zou dit graag een keer willen doen om haar beter te leren kennen, alleen ik weet niet hoe. Iemand tips? [Meisjes, hoe zouden jullie benaderd willen worden door een jongen?]

Bedankt!

13 reacties

Ik neem aan dat je haar nummer hebt, dus je zou haar een berichtje kunnen sturen.

Als je haar tegenkomt in de gangen kun je ook een gesprek aanknopen, maar dat kan ook altijd als je bijvoorbeeld naast haar zit in de klas.

Je kunt het dan altijd over school hebben , want je gaat vanzelf over andere dingen praten.
Bedankt voor de reactie!

Maar wat zou ik dan bijvoorbeeld in dat berichtje moeten zeggen? Want ik heb haar natuurlijk nog nooit gesproken en dan is het misschien een beetje raar om haar ineens te gaan berichten 🙂
Iemand een idee? 🙂
Hey,
je zou in je berichtje kunnen vragen naar iets kleins (huiswerk ofzo) en als ze dan heeft gereageerd is het makkelijker om verder te praten, omdat het dan niet helemaal uit het niets komt.
Succes!!
Hey,
Je moet het rustig aan aanpakken, dus als ze een keer wat dichter bij je in de buurt is kan je een keer een gesprek met haar aangaan, of als ze hulp nodig heeft haar helpen, je kan ook heel subtiel proberen haar aandacht te trekken en dan een gesprek met haar voeren (ikzelf zou dat als jongen niet doen, maar de jongen die een crush heeft op mij heeft dat wel een keer gedaan) Als je een gesprek met haar hebt moet je gewoon een beetje afwachten wat zei zegt tenzij je een goed gespreks onderwerp hebt
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen
Zeker! Bedankt!
misschien langs haar gaan lopen in de gang en vragen of ze weet naar welk lokaal jullie nu moeten?
Bedankt voor de reacties allemaal! Is er misschien nog een andere mannier van haar aanspreken? Ik vind het namelijk een beetje lastig om met haar een gesprek aan te gaan in real life of whatsapp want ik zit maar bij 2 vakken bij haar in de klas. Hierdoor vind ik het lastig om zomaar uit het niets met haar te gaan praten. Ook over een onderwerp zoals huiswerk is lastig want wij hebben een groepsapp als klas om het daar in te vragen en dan zou het een beetje raar/opvallend zijn als ik het specifiek aan haar ga vragen. Kan iemand mij helpen 🙂? Bedankt!
Reputatie 3
Badge +4
Je bedenkt nu allemaal dingen om niet een gesprek te starten. Je kan duizenden tips krijgen, maar je moet het toch echt beginnen als je in contact wil komen. Je bent misschien bang voor afwijzing? Dat ken ik hoor, volgens mij heeft elk jongen dat. Maar je zal toch dat ene berichtje sturen of toch naast haar lopen in de gang en een gesprek te starten. Maar stop met: het is toch beetje lastig. Dat is het namelijk sowieso.
Denk niet teveel negatief denk positief. Misschien word het nog eens wat ;)
Dus hop stuur dat ene berichtje of dat ene moment dat jullie bij elkaar in de buurt zijn en dat je vraag hoe het gaat.

Laat ff weten hoe het afgelopen is 😉
Bedankt! Je hebt gelijk, ik ga proberen iets van die opties te doen. En, ik zal het even hier zeggen idd!
@Kaasplank Ik heb vandaag een berichtje gestuurd waarin ik vroeg of zij een keer huiswerk wilde maken in een tussenuur. Ik zei na een tijdje dat ik graag nieuwe mensen wilde leren kennen. Hier reageerde zij op en ze zei dat ze denkt dat we niet op dezelfde tijden tussenuren hebben en vervolgens 'dus nee sorry' met een emoji erachter. Is dit een afwijzing? Ze zegt dat we niet op dezelfde tijden tussenuren hebben maar dat weet ze natuurlik niet dus ik vind het een beetje lastig of het nou afwijzing is of niet, wat denken jullie?

Bedankt!
Reputatie 3
Badge +4
Wat goed van je dat je een berichtje hebt verstuurd! Je hebt het toch ff gedaan.

Je kan idd denken dat het een afwijzing is... Maar ik zou het daar niet bij laten. Ik zou gewoon meer contact gaan zoeken. Gewoon rustig aan. Misschien over paar dagen een berichtje sturen met: hey, weet jij nog wat het huiswerk is. Wat ik altijd doe is heel nonchalant een berichtje sturen, gwn hey. En als ze gwn reageert ga je gewoon verder en als ze vraagt waarom app je mij? Zeg je gewoon: ja ik wou gwn nieuwe mensen leren kennen en je lijkt me aardig.

Soms moet je doen of je dom bent XD
Oke haha ik wacht het even af en ga even kijken hoe ze morgen op school doet! Bedankt!

Reageer