Vraag

Wat moet ik doen

  • 31 August 2018
  • 24 reacties
  • 312 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Deze zomer ben ik voor de 2e keer naar Texel op vakantie gegaan. Dit doen we bij een particulier. Het is een leuke locatie want het is een paarden manege, schapen en koeien. Maar de dochter van de eigenaar is echt een mooie meid. Het probleem is dus dat ik haar leuk vind maar ik kan niet echt peilen of ze mij ook leuk vindt.
Wij hebben nooit met elkaar gesproken of gedag gezegd vaak is er iemand bij en groet ze uit fatsoen maar als ik haar zelf alleen tegenkom of langs loopt dan gebeurt er wel weer wat of zij kijkt de andere kant op of ik of ze kijkt (lijkt het) chagrijnig ik ben haar gaan volgen op Instagram en ze accepteerde mij en volgde mij terug en ze liket wel alle vakantie foto's die ik heb gemaakt van het landschap en de dieren. Maar geen echte contact. Ik ben een persoon die niet veel zelfvertrouwen heeft en dat komt omdat ik best wat overgewicht heb (ik ga binnenkort naar de sportschool). En ben ook een beetje de kat uit de boom kijken oftewel ik maak niet snel contact. Dus het is lastig met wat ik kan doen en moet doen want ze lijkt mij echt een aardige meid.
P.s wat info over haar is dat ze een paard heeft en ik hoorde een verhaal van paar jaar terug over haar en hoorde ik iets over het slapen bij een vriendje. Dus weet niet hoe alles in elkaar steekt

Hopelijk hebben jullie tips ofzo?

24 reacties

Hey,

Je hebt dus nog niet echt met haar gesproken?
Ik zou beginnen met een insta berichtje.
Dan zeg je bijvoorbeeld dat je het leuk vond en dat je er nog een keer wil komen.
Dat ze jouw foto’s liked zegt al heel wat 🙂.
Liked ze ook oudere foto’s?
Wat je sowieso kan doen is even checken of ze een vriendje heeft.
Een beetje kijken op insta...
Ik wens je in ieder geval veel succes!

Doeg!
@lemac nee en ik kan me ook niet een hoi ofzo herinneren ook vorige jaar niet. Met mijn zusje trouwens doet ze wel normaal en praten ze met elkaar over paarden en mocht mijn zusje daar rijden op een paard enzo.
Haar een berichtje sturen lijkt mij zo random want haar vader die het huisje verhuurt (huisje zit aan hun huis aangebouwd) die komt bij ons s'avonds random biertje drinken en gister avond kwam hij dus even gedag zeggen. Ook vertelde die vader dat als hij op het vasteland is dat hij ff een bakje koffie komt drinken. Dus ja ik ga kijken of dat berichtje gaat lukken oja en mijn oude foto's liket ze niet maar ik post best veel en ze heeft geen 1 nog overgeslagen en ze is zeer anoniem, niks in haar bio staan alleen wat foto's van een avondje stappen ofzo met een jongen daarop.
Hey Monster123

Je bent op vakantie een leuk meisje tegengekomen. Ik kan me voorstellen dat het spannend is om contact met haar te zoeken. Zoals @Lemac zei, is het alvast positief dat ze je foto’s op Instagram likete.

Een berichtje lijkt me helemaal niet random. Je hebt in haar buurt tijd doorgebracht, wat een aanknopingspunt kan zijn voor een gesprek.

Het kan dat dat meisje meer met je zusje praat omdat ze een gemeenschappelijke interesse hebben, namelijk paarden. Misschien kan je dat meisje vragen om jou wat meer te leren over paarden. Op die manier komen jullie wat dichter bij elkaar.

Of ze in een relatie zit, kom je vast te weten als je wat closer met haar bent geworden. Vind je het een ok plan om haar een berichtje te sturen, eventueel met de vraag of ze je kan helpen met paardrijden?

Groetjes
Kenshin
@Kenshin idd, ik vond het al random om haar te volgen ik zit nu weer op de boot terug naar huis. Dus ja en paardrijden...ik durf dat niet ik heb wel wat foto's gemaakt van de paarden en mooi bewerkt met het licht enzo. Dus het zijn wel mooie beesten. Ik kan misschien (als ik dat durf) volgend jaar vragen of ik haar kan helpen? Maar voor de rest is het meer zoals als ik haar een berichtje stuur wat moet ik dan weer terug zeggen als ze bijvoorbeeld zegt oke, tot volgend jaar ofzo
Het valt niet te voorspellen wat ze gaat antwoorden. Je zou bijvoorbeeld een foto kunnen bewerken op twee verschillende manieren, en vragen welke versie ze het beste vindt. Daarna zou je kunnen zeggen hoe fijn je het vond op de manege. Misschien komt op die manier een gesprek op gang.
Klinkt goed..
Nog niks gehoord... Ik heb haar eerste. Bericht gestuurd en gezegd bedankt dat wij bij jullie mochten verblijven en we hebben een leuke week gehad we komen volgend jaar weer bedankt
Dat klinkt als een prima berichtje. Misschien heeft ze het even druk, en antwoord ze straks.
Ga maar even ontspannen, bijvoorbeeld door te wandelen. Probeer je niet te zenuwachtig te maken over haar antwoord.
Ik heb antwoord, ze zegt heey leuk dat jullie er weer waren en tot volgend jaar en bedankt. Dus ja... Ik zal nu eens kijken wat ik nu kan zeggen als jullie tips hebben hoor ik het graag..

Update: ik hoor net van mijn zusje (mijn zusje zit op het vmbo maar die school heeft bij hun gebouw ook een MBO) dat die leuke meid bij haar naar het mbo gaat en dus in dezelfde stad doordeweeks bij de moeder woont en weekends op het eiland...
Hey, dat is goed nieuws. Dat kan een kans zijn om haar vaker te zien. Misschien kan je zusje dat meisje vragen om samen huiswerk te maken, zodat dat meisje bij jullie thuis komt. Je zusje kan jou dan even alleen laten met haar, zodat jullie samen wat tijd kunnen doorbrengen.
Ik vind het lastig inschatten. Mijn zusje en zij praten wel met elkaar en me zusje mocht vorige jaar vaak paardrijden maar dit jaar was dit niet het geval. Ze moest vaak werken dus mijn zusje is wat terug getrokken en zij had het steeds druk maar het kan ook komen dat we dit jaar later waren in de vakantie en dat het dagelijkse leven weer begint.
Voor de rest zit zij nu in het eerste jaar van het mbo en mijn zusje in het 3e jaar van het vmbo dus ja huiswerk maken. Zit er niet in en afspreken zie ik hun ook niet doen eerder dat ze eens gaan praten in de pauze ofzo
Ok, je zusje en dat meisje zijn niet heel close. Kom jij vaak in de buurt van die school?

Ik heb op internet wat tips gezocht in verband met contact leggen met een meisje, en dit zijn een paar tips die me nuttig leken:
- Blijf positief. Glimlach en wees niet bang om haar aan te kijken terwijl ze tegen je praat. Je hebt vast weleens het volgende spreekwoord gehoord: “Lach en de wereld lacht met je mee. Huil en je huilt alleen.” Je maakt de beste indruk als je de mensen om je heen vrolijk maakt. Praat niet over serieuze onderwerpen of over slecht nieuws. Als er toch zoiets ter sprake komt (als zij bijvoorbeeld een vraag steld over iemand en jij weet dat die persoon is overleden), wees dan eerlijk, maar zorg ervoor dat dat niet het einde van het gesprek is.
- Neem het initiatief. Als er een stilte valt, maar het gesprek loopt verder goed, vertel haar dan over iets wat je kortgeleden hebt meegemaakt en wat te maken heeft met jouw persoonlijke interesses. Als jij bijvoorbeeld geïnteresseerd bent in muziek, om nog even door te gaan op het voorbeeld hierboven, kun je bijvoorbeeld iets zeggen over een concert waar je pas naartoe bent geweest of over een cd die je net hebt gekocht. Ga niet al te diep in op de onderwerpen die jou interesseren. Houd het zo algemeen dat ze kan volgen wat je zegt zonder bepaalde specifieke kennis te hebben. Geef haar genoeg mogelijkheden om je te onderbreken of om van onderwerp te veranderen. Het gaat erom het gesprek boeiend en levendig te houden.
- Vraag haar telefoonnummer. Zeg tegen haar dat je het hartstikke leuk vond om het met haar te praten en dat het leuk zou zijn om elkaar binnenkort nog eens te ontmoeten, en vraag dan wat haar telefoonnummer is. Het hangt er een beetje vanaf hoe snel of langzaam jij wilt dat een en ander gaat, en misschien is het nog een beetje te vroeg om haar telefoonnummer te vragen, maar het is een goede middenweg tussen gewoon tot ziens zeggen en haar meteen ter plekke mee uit vragen. Je kunt haar ook voorstellen alleen maar vrienden te worden op Facebook, of vragen wat haar emailadres is. Dat is minder direct dan een meisje vragen wat haar telefoonnummer is, en de meeste mensen hebber er geen probleem mee om anderen hun naam op facebook of hun emailadres te geven.
- Loop nu weg. Zeg haar dat je haar snel zult bellen (of schrijven) en zwaai en glimlach naar haar terwijl je afscheid neemt. Als het goed is gegaan mag je verwachten dat je haar binnen een week of twee weer zult zien of misschien zelfs wel een afspraakje met haar zult hebben.

Deze tips komen van deze site, voor het geval je graag meer leest.
Tnx, maar die tips zijn meer voor een real life gesprek kan handig zijn voor volgend jaar

Oja, nee ik kom niet vaak bij die school. Vorig jaar met stage wel zit een kilometer ervan af ofzo. dus als ik misschien dit jaar daar weer stage ga lopen...
Antwoord is: oei dat weet ik niet anders moet je eens op hun site kijken
Dat dus....
Over welke site heb je het?
@kenshin Instagram
Het beste wat je denk ik kan doen is probeerden aan de praat te raken via insta kan maar in het echt is het beste zorg dat je elkaar eerst leert kennen dan denk ik dat het wel goed komt.

Ow en maak je niet te druk om je gewicht je bent perfect hoe je bent❤️
@mijnigezien ik heb het gevoel van haar laatste antwoord dat ze het misschien irritant vindt en dat ze niet veel contact wil. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel contact kan houden zonder dat ze irritaties krijgt misschien ik zei als laatste op haar antwoord oké tnx dus ja. Nu is het beetje afgekapt moet ik haar misschien nu ff met rust laten?....bedankt voor je compliment.
Misschien kan je een tijdje wachten, bijvoorbeeld een week, en dan een berichtje sturen als: 'Hey, hoe gaat het? Mijn zusje gaat naar school in hetzelfde gebouw als jij. Vind je het een leuke school?'
Zo'n berichtje lijkt me wel ok. Het zou me verbazen als dit haar irriteert, aangezien je vriendelijk en attent probeert te zijn.
Idd, kan ik doen. Tnx voor jullie hulp...als er meer tips zijn ze zijn altijd welkom

Reageer