Skip to main content

Oké hey ik ben een meisje van 13 en ik moet echt  even wat kwijt en ik moet ook echt even wat advies hebben omdat alles anders waarschijnlijk in mijn hoofd opgesloten blijft zitten en ik daardoor nog meer gek word dan dat ik al was geworden door deze vreemde tijden. Als je dit alles leest en een reactie geeft; alvast heel erg bedankt!🥺

Zoals ik al zei gaat het dus niet echt goed in mijn hoofd. Ik denk te veel na over dingen waar ik niet zo mee bezig moet zijn; wat heb ik er nou aan om nú te weten of ik lesbisch ben of bi?! Ik ben op het moment al vijf maanden verliefd op een meisje (van 15) en zij valt (alleen) op meisjes (daar is ze al uit), maar mijn gevoelens voor haar zijn niet wederzijds. Zij wist al voordat we opeens toch nog nummers uitwisselden dat ik haar leuk vind (te lang verhaal) en nu zijn we iets van twee maanden ‘bevriend’.  (Dat is niet echt  het goede woord voor wat wij ‘hebben’, maar ik kan even niet bedenken wat dan wel de juiste is). Zij deelt best vaak persoonlijke dingen met mij (waarschijnlijk vooral omdat ik de eerste persoon ben waarmee ze echt over het ‘op meisjes vallen’ kan praten zeg maar) en ook ik kan het niet laten om me helemaal open en kwetsbaar te stellen. Door dat hebben zij en ik heel wat… Gesprekken gehad. Op school in de pauze hebben dat meisje en ik vaker afgesproken met z'n tweeën en ze is in de laatste vakantie zelfs bij mij thuis geweest! Maar na die vakantie begon ze het wel weer heel erg druk te krijgen met school en raakte ze terug in haar normale doen. Wat inhoud dat ze niet echt zo vaak appt. Alleen toen in de periode voor die vakantie dus appte ze zo veel (zij en ik hebben toen letterlijk iedere dag bijna de hele dag achter elkaar door zitten kletsen, op Whatsapp). Nu in deze tijden, nu je zoveel mogelijk thuis moet blijven, en geen andere mensen mag zien in real life, is contact met haar hebben best lastig, omdat ze dus niet echt veel appt. Ondanks dat ik dat weet word ik daar toch best onzeker van. Nu al bijna vijf dagen geleden stuurde ik iets heel erg fout geformuleerds en reageerde zij daar eigenlijk heel goed op maar zei ik daarna iets nóg stommers, en verontschuldigde me daar toen voor en… Nou ja, laat ik het erop houden dat alle drie de berichten een totale ramp waren. Ik voelde me toen dus écht verschrikkelijk en ik weet niet eens waarvoor precies maar ik voelde me doodsbang. Iedereen, alle mensen die ik om advies zou kunnen vragen, heb ik om advies gevraagd. Wat ze van die berichten vonden en wat ik nu het beste kon doen, vroeg ik. Uiteindelijk had ik ‘hey, ehh, hoe gaat het?’ gestuurd naar het meisje en vandaag zag ik haar reactie; het ging wel goed met haar, ze had het nog steeds heel druk en was herstellende van iets wat ik hier maar even niet zal benoemen😅. Maar wat nu? Op de een of andere manier voelt het (voor míj) alsof ons contact door mijn drie óérstomme berichten doormidden is gehakt. Alsof er gewoon zo patsboem een muur tussen ons in is gezet. Waarschíjnlijk is dit alleen maar in mijn hoofd, maar ik weet alsnog totaal niet hoe ik het nu verder moet aanpakken. Gewoon doen alsof er niks gebeurd is en weer helemaal mijn “typisch” onbekommerde, enthousiaste en kletserige stijl van appen aannemen en iedere dag wel iets onzinnigs sturen? Of juist er echt op letten dat ik niet meer telkens zeg wat ik vind, denk of meemaak? Ik weet het echt niet meer. 

Nu als allerlaatste, ben ik gister voor het eerst officieel ‘uit de kast gekomen’ op Instagram (ik stuurde heel simpel de tekst ‘let's get one thing straight, i'm not’). Moet ik daarover beginnen bij het meisje? En hoe moet ik dat dan zeggen? Een ander onderwerp waar ik misschien over zou kunnen beginnen/naar zou kunnen vragen is; een paar dagen geleden heb ik de onderste helft van mijn haar (dat al iets van 5 tot 10 cm was) laten millimeteren door mijn vader en nu dacht ik zou ik misschien kunnen vragen of ze dat had gezien en wat ze dan van mijn haar vind zoals het nu is? Alleen is de vraag dus weer hoe. Het andere waar ik naar zou kunnen vragen is hoe iedereen nou toch aan zo'n 30 dagen muziek challenge komt op Instagram. (Ik zou dat ook heel graag eens willen doen😂😅😅). 

Nu heb ik alles wel verteld. Als je iets weet of een tip voor me hebt; ik hoor het heel graag!!!!🥺

Xx, Nanoka

Hee Nonika,

Je zit in een moeilijke situatie en ik herken het. Ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik lesbisch, bi of straight was en ik weet het nog steeds niet zeker. Ik voel me aangetrokken tot meisjes maar ook tot jongens, alleen ben ik jongens net iets meer gewend. Dat is heel ingewikkeld en ik vind het goed van je dat je uit de kast bent gekomen, maar je moet je niet verplicht voelen he? 

Ik denk dat het voor haar ook ingewikkeld is en dat jullie nu gewoon even een klein beetje gedoe hebben. Je kan zeggen dat je het niet zo bedoelde en misschien kan je wat je hier verteld ook aan haar uitleggen? Ik snap je volkomen en ik denk dat anderen je ook zouden begrijpen. 

Het is allemaal even anders dan anders door dat corona-gedoe en ik denk dat als jullie beiden eerlijk zijn tegen elkaar over jullie gevoelens of over de dingen waar jullie mee zitten dat het dan zeker goedkomt. 
En over je haar, ik zou gewoon vragen: ‘ Wat vind je van m’n haar trouwens, eerlijk?’ 
is geen rare vraag, gewoon interesse 😁

Liefs Jasmijn

Reageer