Skip to main content

Wat is er tussen ons?

• May 18, 2025
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Heyy iedereen,
Ik zit met iets waar ik maar moeilijk mijn gedachten over op een rijtje kan krijgen, en ik hoop dat iemand me kan helpen of een andere kijk kan geven.

Er is iemand op wie ik een crush heb, maar het gekke is: we hebben eig geen echt contact. We spreken elkaar nauwelijks, wisselen geen berichten uit, en kennen elkaar niet echt goed. Toch voelt het alsof er iets is, een soort connectie die ik niet helemaal kan verklaren.

Begin dit jaar kreeg ik iets van hem om bij te houden, een verantwoordelijkheid die hij aan mij gaf. Het was best onverwacht en ik merk dat ik sindsdien blijf nadenken over wrm hij dat juist aan mij gaf. Wrm niet aan iemand anders? Was het omdat hij mij vertrouwt, of is er mss iets wat ik over het hoofd zie?

Die vraag blijft maar in mijn hoofd rondspoken. Het maakt me soms onzeker en ook nieuwsgierig. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat het mss gewoon praktisch was, maar ergens hoop ik dat het meer betekent. Maar hoe weet ik dat zeker? Ik durf er eig niet over te beginnen, omdat ik niet wil dat het ongemakkelijk wordt of dat ik mezelf kwetsbaar opstel zonder dat hij hetzelfde voelt.

Daarnaast voel ik me soms een beetje in tweestrijd: ik wil die connectie volgen, maar ik weet ook dat het mss een illusie is omdat er gewoon weinig contact is. Hoe ga je om met gevoelens die eig alleen in jouw hoofd bestaan?

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Zo ja, hoe ben je daarmee omgegaan? 

Bedankt voor het lezen!!

Ellen xx

3 reacties

Grote dromen
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

hey ​@Ellen 

Misschien geef ik een simpel antwoord maar ik zou beginnen met meer contact te hebben met hem.

Mag ik vragen wat je moest bijhouden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 18, 2025

Heey ​@Grote dromen 

Helemaal niet simpel hoor, ik vind het eigenlijk een supergoeie tip 😉
Ik had eigenlijk al wel een beetje contact met hem, maar dat is eerder op een toevallige manier ontstaan. Tijdens een LO-les had hij z’n trui laten liggen, en ik had die per toeval opgeraapt en meegenomen naar de klas. De dag erna kwam hij naar me toe — een beetje onhandig — om te vragen of ik die misschien had gezien. Ik gaf hem z’n trui terug met een grapje, zo van: “Als je nog iets kwijt raakt, weet je me te vinden.” 

Vanaf dat moment is het precies een soort klein ‘dingetje’ tussen ons geworden. Hij vergat z’n trui daarna nog een paar keer (of dat deed hij alsof, wie weet 😏) en vroeg dan telkens of ik die weer bijhad of ergens had gezien. 
Elke keer als we daarover praten, voelt het luchtig maar toch met een beetje spanning erin, snap je? Het is maar een klein momentje, maar ik merk dat ik er stiekem altijd naar uitkijk.

Het blijft wel bij korte gesprekken, meestal met een grapje erin of wat plagerij, maar ik voel dat er wel iets meer in zit. Alleen heb ik nooit echt durven doorduwen of zelf een gesprek begonnen dat wat verder ging dan dat. Dus misschien heb je gelijk, misschien moet ik gewoon proberen wat vaker spontaan contact te zoeken, buiten dat trui-gedoe om.
Wie weet wat daaruit kan komen 

Ellen xx

• May 19, 2025

Het is niet gek hoor.

Dat kent iedereen wel denk ik maar ja… eerst maar meer contacten dan valt ze miss supertegen of… de mysterious vonk slaat over

Maar je gaat het vast overleven