Vraag

waarom negeert hij me?


  • Anonymous
  • 0 reacties
oke dus ik heb een verhaal over een boy en ik kom er maar niet uit wat er aan de hand is, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

er is een jongen die ik al sinds groep 1 ken, we hadden tot groep 8 een goede vriendschappelijke band met elkaar. Toen we beiden naar (dezelfde) middelbare school gingen maar wel een ander niveau en klas werd dat steeds minder maar we groetten elkaar wel nogsteeds. In de 3e klas kwamen we bij 1 les per week samen bij science. Toen begon dat contact wat beter te worden maar het was nogsteeds niet echt dat je het vrienden kon noemen. In het midden van het jaar begon hij veel closer te doen tegen mij en heel veel vragen te stellen, interesse te tonen en kwam altijd als ik bij de tramhalte zat naar school een gesprek met me beginnen. Ik vond dat persoonlijk best raar omdat ie eerst gewoon normaal deed en nu opeens zo close. Ook was opvallend dat hij alleen vragen aan mij stelde en niet aan mn vriendin die hij ook kent van de basischool. Nou dat ging dus door tot de 4e dat gedrag van hem. Begin 4e zag ik hem en dacht laat ik hem even groeten aangezien hij altijd een gesprek met mij begint. Hij deed alsof hij me niet hoorde en liep voor mij alleen naar school. Ik was heel confused maar de dagen erna merkte ik dat hij me gewoon opeens compleet begon te negeren. Ook ontloopt hij me tot op de dag van vandaag. Als hij me ziet kijkt hij me wel even aan maar doet verder niks. Hij doet gewoon alsof hij me helemaal nooit gekend heeft terwijl hij juist zoveel contact met mij zocht. Ook ben ik erachter gekomen dat hij zijn snapverhaal voor mij verborgen heeft aangezien ik geen snap zag maar mn vriendin wel. Ik vind het heel raar dat hij opeens zo doet aangezien ik hem niks heb aangedaan. Ik denk dat hij me nu al ongeveer 5 maanden negeert maarja ik ben gwn nieuwsgierig of jullie me kunnen helpen aangezien ik en mijn vriendinnen er niet uitkomen!

10 reacties

Hoi

Een jongen die interesse in je toonde, neemt de laatste tijd afstand van je. Je begrijpt niet waar dit ineens vandaan kwam.

Het lijkt me best lastig om te raden waar het ontlopen bij hem om gaat. Je denkt al een tijd na over wat er zou kunnen gebeurd zijn, en aangezien je geen reden achter zijn gedrag lijkt te kunnen vinden, lijkt het me verstandig om dit met hem te bespreken.

Je zou op hem af kunnen stappen, en vragen om een gesprek. Ook zou je hem een berichtje kunnen sturen, met de vraag of hij graag eens af zou spreken. Denk je dat je dat zou durven?

Groetjes
Kenshin
ja natuurlijk durf ik dat, het is immers niet dat ik hem leuk vind of in die richting. De reden dat ik dat in eerste instantie niet heb gedaan is omdat ik meer dacht van oh je negeert mij, oké dan niet hoor, dan besteed ik ook geen aandacht meer aan jou. Uit nieuwsgierigheid denk ik er wel eens aan, vooral omdat ik hem vaak op school zie. Ik denk dat ik het ga vragen aangezien ik het wel wil weten.

Bedankt voor je reactie!
Een gesprekje lijkt me inderdaad nuttig. Wie weet kom je te weten wat er bij hem speelt, waarna je kan stoppen met piekeren 🙂

Gr. Kenshin
Hey,

Waarschijnlijk vond hij je leuk en dan komen er gevoelens los. Als hij je dan opeens niet meer leuk vindt, heeft dat redenen en die zijn niet altijd even leuk. Heb je al een vriendje? Daar kan hij achtergekomen zijn, en dat is best zuur, geloof me.

Zo kunnen er wel nog andere redenen zijn, waardoor hij wist dat jij hém niet leuk vond.

Ik zou het hem eens vragen, maar de kans is groot dat hij zenuwachtig is. Dat hebben mensen nu eenmaal bij mensen waar ze verliefd op zijn of waren.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey,

Waarschijnlijk vond hij je leuk en dan komen er gevoelens los. Als hij je dan opeens niet meer leuk vindt, heeft dat redenen en die zijn niet altijd even leuk. Heb je al een vriendje? Daar kan hij achtergekomen zijn, en dat is best zuur, geloof me.

Zo kunnen er wel nog andere redenen zijn, waardoor hij wist dat jij hém niet leuk vond.

Ik zou het hem eens vragen, maar de kans is groot dat hij zenuwachtig is. Dat hebben mensen nu eenmaal bij mensen waar ze verliefd op zijn of waren.

Groetjes,

Geen_Naam



hai,
Nou ik heb geen vriendje maar hij weet wel dat ik me niet met jongens bezig houd en dus geen behoefte heb aan een relatie. Ook vind ik een andere jongen leuk (toevallig zijn beste vriend) die ik ook al lang ken van de basisschool. Ik heb dat nooit tegen die jongen gezegd dat ik em leuk vond of tegen de jongen die mij negeert dus dat kan hij niet weten

Bedankt voor je reactie.

Hey,

Waarschijnlijk vond hij je leuk en dan komen er gevoelens los. Als hij je dan opeens niet meer leuk vindt, heeft dat redenen en die zijn niet altijd even leuk. Heb je al een vriendje? Daar kan hij achtergekomen zijn, en dat is best zuur, geloof me.

Zo kunnen er wel nog andere redenen zijn, waardoor hij wist dat jij hém niet leuk vond.

Ik zou het hem eens vragen, maar de kans is groot dat hij zenuwachtig is. Dat hebben mensen nu eenmaal bij mensen waar ze verliefd op zijn of waren.

Groetjes,

Geen_Naam

hai,
Nou ik heb geen vriendje maar hij weet wel dat ik me niet met jongens bezig houd en dus geen behoefte heb aan een relatie. Ook vind ik een andere jongen leuk (toevallig zijn beste vriend) die ik ook al lang ken van de basisschool. Ik heb dat nooit tegen die jongen gezegd dat ik em leuk vond of tegen de jongen die mij negeert dus dat kan hij niet weten

Bedankt voor je reactie.

Dat kan hij wel weten. Je weet hoe verliefde mensen in een spion transformeren? Dat je zijn beste vriend leuk vindt, heeft als gevolg dat zijn beste vriend dat kan weten die dat dus doorverteld kan hebben.

Als je verliefd bent, geef je altijd aanwijzingen. Altijd. Zoek maar op welke aanwijzingen dat bijvoorbeeld zijn.

Misschien zag hij ook dat jij aardiger of liever deed tegenover zijn beste vriend. Dat merken mensen snel, zeker als ze verliefd zijn.
Ik was vroeger bijvoorbeeld verliefd op een hele leuke, aardige meid, maar als zij dan een keer met een andere jongen omging, werd ik verdrietig. Man, het leek wel alsof het regende in mijn kamer... Maar ja, je moet je partner ook vrijheid geven, en ik was daar té verliefd voor. Ik denk dat het beter is. Oké, genoeg verhalen over mezelf, nu.

Ik denk dus dat het plotselinge veranderende gedrag van hem een gevolg is van jouw liefde tegenover zijn beste vriend. Dat is het enige wat ik nu kan bedenken, maar ik weet het niet 100% zeker. We kunnen geen gedachten lezen.

Misschien heb je nog andere 'aanwijzingen'?


Hey,

Waarschijnlijk vond hij je leuk en dan komen er gevoelens los. Als hij je dan opeens niet meer leuk vindt, heeft dat redenen en die zijn niet altijd even leuk. Heb je al een vriendje? Daar kan hij achtergekomen zijn, en dat is best zuur, geloof me.

Zo kunnen er wel nog andere redenen zijn, waardoor hij wist dat jij hém niet leuk vond.

Ik zou het hem eens vragen, maar de kans is groot dat hij zenuwachtig is. Dat hebben mensen nu eenmaal bij mensen waar ze verliefd op zijn of waren.

Groetjes,

Geen_Naam
hai,
Nou ik heb geen vriendje maar hij weet wel dat ik me niet met jongens bezig houd en dus geen behoefte heb aan een relatie. Ook vind ik een andere jongen leuk (toevallig zijn beste vriend) die ik ook al lang ken van de basisschool. Ik heb dat nooit tegen die jongen gezegd dat ik em leuk vond of tegen de jongen die mij negeert dus dat kan hij niet weten

Bedankt voor je reactie.
Dat kan hij wel weten. Je weet hoe verliefde mensen in een spion transformeren? Dat je zijn beste vriend leuk vindt, heeft als gevolg dat zijn beste vriend dat kan weten die dat dus doorverteld kan hebben.

Als je verliefd bent, geef je altijd aanwijzingen. Altijd. Zoek maar op welke aanwijzingen dat bijvoorbeeld zijn.

Misschien zag hij ook dat jij aardiger of liever deed tegenover zijn beste vriend. Dat merken mensen snel, zeker als ze verliefd zijn.
Ik was vroeger bijvoorbeeld verliefd op een hele leuke, aardige meid, maar als zij dan een keer met een andere jongen omging, werd ik verdrietig. Man, het leek wel alsof het regende in mijn kamer... Maar ja, je moet je partner ook vrijheid geven, en ik was daar té verliefd voor. Ik denk dat het beter is. Oké, genoeg verhalen over mezelf, nu.

Ik denk dus dat het plotselinge veranderende gedrag van hem een gevolg is van jouw liefde tegenover zijn beste vriend. Dat is het enige wat ik nu kan bedenken, maar ik weet het niet 100% zeker. We kunnen geen gedachten lezen.

Misschien heb je nog andere 'aanwijzingen'?


Oei, nu ik het lees kan dat eigenlijk wel. Dat hij zag dat ik meer aandacht schonk aan zijn vriend (wat ik inmiddels niet meer doe). Heel zielig eigenlijk als hij me leuk vind of vond. Wel fijn dat jij een jongen bent en dus als jongen advies geeft. Wij meiden hebben namelijk een hele andere mindset en het is ook wel leuk om te weten hoe jongens nou eigenlijk denken. Praten jongens ook met hun vrienden over gevoelens etc hoe meiden doen?

Mijn vriendinnen maakten ook grappen van Ja misschien vind hij je wel leuk maar ik zei dat ik zeker wist van niet. Nu ik zijn gedrag op een rijtje heb gezet is het inderdaad grote kans dat hij dat vond.
Dit geldt niet alleen voor jongens of meiden, denk ik, maar voor iedereen een beetje. Of merk je het niet dat iemand meer aandacht schenkt aan iemand anders terwijl jij verliefd op diegene bent? Jawel, hè? Maar ja, meiden hebben ook een andere mindset.

Best wel zielig voor die jongen, maar het was niet je bedoeling.

Wil je het nog goedmaken? Je kunt bijvoorbeeld een keer een brief schrijven, wat mij een heel goed idee lijkt. Waarschijnlijk heeft hij nog wel gevoelens voor je, heel diep, en denkt hij dat je hem een liefdesbrief geeft, maar je moet goed uitleggen wat er is gebeurd. Al hoef je niet te zeggen dat jij op zijn vriend was.

Oei, nu ik het lees kan dat eigenlijk wel. Dat hij zag dat ik meer aandacht schonk aan zijn vriend (wat ik inmiddels niet meer doe). Heel zielig eigenlijk als hij me leuk vind of vond. Wel fijn dat jij een jongen bent en dus als jongen advies geeft. Wij meiden hebben namelijk een hele andere mindset en het is ook wel leuk om te weten hoe jongens nou eigenlijk denken. Praten jongens ook met hun vrienden over gevoelens etc hoe meiden doen?
Mijn vriendinnen maakten ook grappen van Ja misschien vind hij je wel leuk maar ik zei dat ik zeker wist van niet. Nu ik zijn gedrag op een rijtje heb gezet is het inderdaad grote kans dat hij dat vond.


Als ik verliefd ben praat ik er liever niet over en we praten ook niet echt met elkaar of een meisje iemand leuk vindt. Meiden weten dat denk ik veel beter te verbergen? Toen ik verliefd was leek het wel alsof dat meisje verliefd was op iedereen, behalve op mij.

Ik denk dat het echt iets voor meiden is om met elkaar te praten over hoe jongens doen. Als je als jongen met vrienden praat over of die en die verliefd op je is, word je uitgelachen. Bij een meisje weten al haar vriendinnen op wie die meid verliefd is, volgens mij. Bij jongens weet niemand dat van elkaar.
Dat geldt voor mij dan tenminste. Misschien heeft iemand anders nog ervaring?

En iedereen is anders. Die jongen leek misschien op mij, maar anderen merken het misschien niet als je meer aandacht geeft aan iemand anders. Ik denk echter dat de meeste jongens het niet laten merken. Ik liet het ook niet merken. Maar iedereen is anders. Zijn er ook dingen waar meiden verdrietig van worden als ze iets zien bij de persoon waar ze verliefd op zijn?
Dat jaloers worden hebben meiden ook hoor. Als je ziet dat jouw crush meer aandacht schenkt aan een ander meisje worden we ook verdrietig. Meiden worden (vaak) snel jaloers en letten op alles wat die jongen doet. Als een meid je echt leuk vind gaat ze je aandacht geven (net als bij jongens). Vaak gaat dat meisje je dan als eerst een bericht sturen omdat ze een gesprek met je wilt. Als ze dan zien dat die jongen kortaf reageert worden ze ook verdrietig en vragen ze zich af waarom hij zo doet. Ook analyseren meiden echt alles wat hij doet om erachter te komen of het wederzijds is en gaan ze de hele dag om het kleinste dingetje piekeren (ik spreek uit ervaring😅).

Ik dacht eigenlijk dat jongens ook wel over meiden praten. Natuurlijk wel minder dan meiden maar toch wel een beetje. Ik heb wel eens gemerkt dat die twee jongens over mij praatte en vroeg me af waar het over ging. Maar ja daar zal ik nooit achterkomen.
Dan kan het zijn dat die over jou aan het praten waren. Dat gebeurt ook wel eens, maar meestal is dat over andere onderwerpen dan liefde, maar ik heb hier verder weinig ervaring mee, dus dat zou je verder moeten uitzoeken dan.

Jongens hebben ongeveer hetzelfde, maar we worden niet jaloers op elkaar en als meiden een keer kortaf doen doen we er denk ik niet zoveel mee.
Jongens zijn over het algemeen wat directer.

Dankjewel voor je informatie.

Reageer