Heyy,
Naast thuis heb ik ook op school een probleempje:
Dit jaar ging ik naar de brugklas. In de 1e week ben ik vriendinnen geworden met ‘L’ (laten we haar zo nu noemen, net zoals alle anderen in dit verhaal). L en ik zijn erg goede vriendinnen. Samen met F ben ik naar mijn school gekomen en daar heb ik L en M ontmoet. Samen vormden we een vriendinnengroep. In het begin was het allemaal erg leuk een aardig. Later werd mij en L bekend hoe M en F eigenlijk zijn. (F kende ik sowieso niet zo heel erg goed toen ik hier naartoe kwam) M en F doen dus enorm vervelend en kunnen nooit begrip tonen, meewerken met opdrachten of überhaupt aardig doen. F vertelde mij later dat zij M dus eigenlijk ook niet mag. L en ik geloven dit niet omdat ze echt ‘besties’ zijn. Andere leerlingen uit andere klassen hebben mij verteld dat M alleen nog maar bevriend met ons is zodat ze iemand in de klas heeft. Ik ben hier helemaal klaar mee en wil onze vriendschap beëindigen. Zijn er nog tips/manieren hoe ik dit kan doen? Ps. M heeft wel vriendinnen uit andere klassen dus niet dat ze dan ‘alleen’ zal zijn.
(sorry voor dit ingewikkelde verhaal, maar zo is het nu eenmaal zo, ingewikkeld. Ik ben al blij als je dit helemaal hebt gelezen)
Bye,
gr B247