Skip to main content

Heyy, 

Naast thuis heb ik ook op school een probleempje:

Dit jaar ging ik naar de brugklas. In de 1e week ben ik vriendinnen geworden met ‘L’ (laten we haar zo nu noemen, net zoals alle anderen in dit verhaal). L en ik zijn erg goede vriendinnen. Samen met F ben ik naar mijn school gekomen en daar heb ik L en M ontmoet. Samen vormden we een vriendinnengroep. In het begin was het allemaal erg leuk een aardig. Later werd mij en L bekend hoe M en F eigenlijk zijn. (F kende ik sowieso niet zo heel erg goed toen ik hier naartoe kwam) M en F doen dus enorm vervelend en kunnen nooit begrip tonen, meewerken met opdrachten of überhaupt aardig doen. F vertelde mij later dat zij M dus eigenlijk ook niet mag. L en ik geloven dit niet omdat ze echt ‘besties’ zijn. Andere leerlingen uit andere klassen hebben mij verteld dat M alleen nog maar bevriend met ons is zodat ze iemand in de klas heeft. Ik ben hier helemaal klaar mee en wil onze vriendschap beëindigen. Zijn er nog tips/manieren hoe ik dit kan doen? Ps. M heeft wel vriendinnen uit andere klassen dus niet dat ze dan ‘alleen’ zal zijn. 
(sorry voor dit ingewikkelde verhaal, maar zo is het nu eenmaal zo, ingewikkeld. Ik ben al blij als je dit helemaal hebt gelezen🙃)

Bye,

gr B247

Hey B247

Je zou de vriendschap met M graag beëindigen. Ik stel voor dat je dit eens grondig met haar bespreekt. Leg maar uit waarom je afstand van haar doet. Op die manier weet M wat er speelt, en blijft ze niet met vragen achter. 

Ik raad je aan om een “echt” gesprek met haar te voeren; geen conversatie via sociale media. Op die manier kunnen jullie elkaars emoties beter aanvoelen, en zal je beter weten hoe het gesprek te leiden. 

Gr. Kenshin

Heyy, vervelend dat ze zo doen! Ik ben ook geen vriendinnen meer met degene waar ik ooit vriendinnen mee was, maar ik heb eigenlijk niet tegen hun gezegd dat ik geen vrienden meer wil zijn. Ze sloten mij buiten en daardoor ging ik andere vrienden zoeken en geen dingen meer met hun doen waardoor onze vriendschap eigenlijk uit elkaar groeide en we nu nooit meer iets met elkaar doen. We praten wel, maar verder niet meer dan dat. 

Als dat bij jou niet makkelijk gaat kan je vertellen wat je voor hun voelt. Je kan uitleggen waarom je liever geen vrienden meer met ze wilt zijn. Hoe je dat doet moet je zelf weten, houd er rekening mee dat het anders over kan komen dan dat je eigenlijk bedoelt als je het via een berichtje doet. 

Verder hoop ik dat je wat aan mijn tips hebt en dan wens ik je veel succes! Als je het gedaan hebt lijkt het me leuk om te horen hoe het gegaan is! Liefs, Naira193 :heart:

Hoii, het hoeft helemaal niet zo moeilijk te gaan. Je ziet vanzelf wel wie nou wel of niet goeie vriendinnen van je zijn, en ik denk dat je nu op zo’n moment ben aangekomen. Blijf bij de mensen die je liefhebt en neem rustig aan meer afstand van de minder leuke mensen. Vraag bijvoorbeeld een keertje in de groepsapp van je klas wie er wil afspreken, zo leer je ook nieuwe mensen kennen. Volgend jaar zit je waarschijnlijk in een hele andere klas en dan krijg jij gegarandeerd nieuwe en betere vriendinnen, dat beloof ik 

Groetjes Lizaadje <3

Reageer