Vraag

Vriendje wil leger in

  • 17 March 2019
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, mijn vriendje wil zich aanmelden om soldaat te worden, en ik zit daar wel mee. Hij wil het zelf heel graag en het lijkt me aan de ene kant ook heel stoer dat hij soldaat wordt. Maar aan de andere kant denk ik dat ik hem heel erg ga missen. We zien elkaar bijna elke dag. Dat is heel fijn en gezellig en we hebben ook veel seks. Dat moet ik dan missen. En ben ik bang dat hij gewond raakt of doodgeschoten wordt. Of dat hij zelf mensen moet doodschieten wat me niet chill lijkt.
Hebben jullie ervaring hiermee? Wat moet ik doen? Zou ik het er met hem over moeten hebben?

5 reacties

Hey. Het er met je vriendje over hebben is sws een goed idee.
Het is belangerijk dat hij weet wat je voelt en dat jij ook weet wat hij voelt.
Denk er samen maar goed over na.
Maar het blijft zijn keuze.

Veek succes!
Hey,
De kans dat hij doodgeschoten wordt, is klein, maar de kans is er ja, maar ik zou er niet heel bang om zijn. (Afkloppen) Dat je hem gaat missen is inderdaad wel iets, ik zou daar wel over praten. Aan de andere kant vind ik het ook iets romantisch hebben, want het doet me denken aan een boek dat zich afspeelt in de tweede wereldoorlog. Een Amerikaanse soldaat die dan z'n vriendinnetje moet missen en dan de hele tijd brieven stuurt aan haar en ontvangt van haar.

Als jullie duidelijk gepraat hebben en uiteindelijk tot de beslissing zijn gekomen dat hij toch het leger in wil, kunnen jullie altijd nog brieven sturen, of gewoon appen/bellen, al vind ik brieven romantischer.

Groetjes,
Geen_Naam
Het lijkt mij inderdaad wel aan te raden om dit met hem te bespreken.
Het zou niet zo vreemd zijn, dat jij zeker invloed kan hebben op hem, hoewel hij waarschijnlijk veel waarde aan zijn cariëre zal hechten.

Qua sterven of gewond raken lijkt het mij overbodig om je zorgen te maken.
Sowieso schiet je daar niets mee op, maar de kans op zoiets is wel laag.

Er zijn eigenlijk geen grootschalige oorlogen meer geweest tussen landen, maar het zijn met name milities, rebellen en terroristen die het opnemen met andere partijen.
Door de superieure uitrusting, informatie, training, logistiek, leiderschap ,etc zijn je kansen als militair vrij groot om het wel te overleven.
Daarnaast vullen ze ook vaak de rol van instructeurs die lokale troepen trainen en opleiden, zodat zij in staat zijn om hun oorlog te winnen.
Dank jullie voor jullie reactie! Echt heel nuttig!
ik heb het met m’n vriendje er over gehad. Hij wil echt heel graag soldaat worden en het liefst commando. Hij zit in z’n vrije tijd al op schietsport en kan dus al heel goed met vuurwapens omgaan. Hij wil vooral het land verdedigen en dat lijkt hem heel mooi om te doen.
Ik heb hem nog gevraagd wat hij ervan vindt dat hij misschien mensen moet doodschieten. Hij zegt dat hij dat liever niet doet maar als het niet anders kan hij het zeker wel zou doen. Ik vind dat wel een raar idee maar begrijp hem wel. Het is wel een gek idee als je vriendje mensen doodschiet, of vind ik dat alleen raar?

Hij vindt het ook kut als wij elkaar minder zien, maar dat hoort erbij. Hij gaat nu in ieder geval naar een aanmelddag en hij hoopt daar door de selectie te komen.
We wachten af wat daar uit komt 🙂. Aan de ene kant gun ik het hem wel heel erg, maar ik ga hem dan wel hee erg missen als die er niet is.
Hey,

Je zegt dat je vriendje commando wilt worden, dat is een lange uitgebreide opleiding dus het duurt nog heel lang totdat hij op uitzending gaat. Daarnaast de kans dat hij overlijdt op uitzending is erg klein. Ik wil zelf ook het leger in dus ik weet grotendeels hoe dat allemaal zit. De kans dat je in Nederland sterft in een auto ongeluk is veel groter dan dat je sterf al militair in het buitenland, dus je hoeft je daar echt geen zorgen over gaan maken.

Bij de commando's kun je ook binnenlands gaan werken, dus in plaats van dat je missies in het buitenland draait doe je dat in Nederland, je valt dan onder de DSI en wordt ingezet als het gewone AT (arrestatie team) niet goed genoeg is. Hij zal daar dan werken met onder andere de NLMARSOF, dat is de eenheid die ook bij de schietpartij in Utrecht was. Hun taak is om terroristen en vuurwapengevaarlijke mensen in Nederland te arresteren. Misschien is dit voor hem een optie , want dan blijft hij in Nederland op een paar oefeningen na en zul je hem nog gewoon regelmatig zien.


Met vriendelijke groet,

Reageer