Vraag

vriendje op afstand

  • 3 February 2020
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, ik ben een jongen van inmiddels 18, ik heb een erg leuke jongen ontmoet 

Het probleem alleen is dat hij best ver van mij vandaan woont, namelijk 70 kilometer.

Als we dan willen afspreken dan moet het in het te weekend. Maar dat zou betekenen dat we telkens gebruik moeten maken van het OV, en dat is betaald in het weekend, als we elke week elkaar zouden opzoeken kost dat best veel geld…

Maar ik vind het ook jammer als ik daardoor een punt achter onze 'relatie' moet zetten

Ik kan dan wel autorijden, en ik mag heel vaak de auto van mijn ouders lenen, maar die benzine kosten moet ik dan ook betalen.

Is er iemand die misschien tips heeft?

 

 

 


3 reacties

Werken zodat je benzine kosten kan betalen en waarom kan hij niet naar jou komen ? 

Hi jongenvan16jo,

kunnen jullie niet al op vrijdag naar elkaar toe gaan en maandagmorgen vroeg weer terug naar huis of gelijk naar school gaan?

Of kunnen / mogen / willen jullie elkaar alleen overdag zien en niet bij elkaar logeren?

Je hoeft natuurlijk dan niet gelijk samen in één bed of op één kamer te slapen als jullie daar nog niet aan toe zijn.

Met een weekkaart kun je tot zaterdag morgen 04.00 gratis reizen en vanaf maandag morgen 04.00 uur ook weer, zie https://www.ns.nl/studenten/huidige-studenten/week-of-weekend-abonnement.html

 

Ik heb ff gekeken en de reistijd van utrecht centraal naar eindhoven centraal is iets van 52 minuten, dus als je dan rond 7 uur ’s morgens kunt vertrekken, dan ben je nog wel op tijd op school, denk ik.

Amsterdam naar Eindhoven duurt wel iets langer, ongeveer 1 uur en 20 minuten. Voor een keertje vroeg opstaan om gratis te reizen, kan wel toch?

Of alleen de heen of terugreis gratis (op vrijdag of maandag), zodat je alleen maar één enkeltje hoeft te betalen (of de heen- of terugreis op zaterdag of zondag) en die is met 40% korting, toch? Kost dan natuurlijk nog wel een tientje per week, maar miss kunnen jullie die kosten dan samen delen? Dan kun je op die manier elkaar voor 5 euro zien, zoiets?

 

Groetjes,

M&M’s

Bedankt voor je reactie M en M

Reageer