Vriendje met een ander gezoend

  • 7 October 2019
  • 10 reacties
  • 225 Bekeken

Badge +1
Hoi meisjes.

ik ben ... en ik ben 13 jaar oud, een jongen en biseksueel.

ik heb dus sinds Januari 2018 met een super leuke jongen. Hij is super aardig en lief en is er altijd voor me. We zoenen/tongen ook best vaak.

maar laatst zag ik hem met een ander meisje zoenen. Hij is 14, dus 1 jaar ouder. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het er nog niet over gehad en zat een week lang te twijfelen of ik dit zou plaatsen... iemand tips?

10 reacties

Badge +1
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Samen als je met hem alleen bent, zou gewoon een keer afspreken bij iemand thuis, dan dr over gaan hebben.
Badge +1
Jesse,

ja, zou kunnen maar weet niet of k da wel durf
Badge +1
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Proberen is geen probleem, probeer hem niet aan t vallen met je wat hem wilt vertellen.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -


Je kan t altijd proberen 😃
Badge +1
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Oke!! Maar t ga wel lastig
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Of gewoon bij t opnieuw pijpen in zn piemel bijten haha xD
Badge +1
Jesse,

haha...
Ik weet niet of het probleem al opgelost is, maar ik ga het toch maar even posten: Ik zou er gewoon over praten. Als je dan een keertje alleen met hem bent (het liefst aan het begin van een afspraak) erover beginnen. Niet meteen tegen hem gaan schreeuwen of boos doen omdat hij zich dat aangevallen voelt en waarschijnlijk niet wil luisteren. Zeg bijvoorbeeld: 'Ik vind het moeilijk om erover te beginnen, en ik hoop dat je niet boos wordt, maar ik moet even wat kwijt.' Als hij meteen al in de verdedigingsmodus schiet, weet je dat hij die vraag al verwacht.

Als hij gewoon rustig reageert, kun je zeggen dat je hem hebt zien zoenen met een ander, en dat je daar gekwetst/boos/verdrietig over bent. Zijn reactie hierop zegt genoeg. Als hij zijn excuses aanbied - oprechte excuses! - zou ik hem vergeven en verdergaan met jullie relatie. Hij heeft een fout begaan, maar als hij er oprecht spijt van heeft, is vergeven beter dan een muur tegen hem optrekken.

Nu komt het crue gedeelte: als hij boos wordt, en vindt dat hij in zijn recht staat, is het tijd om de relatie te beëindigen. Hij vindt jou niet belangrijk genoeg om eerlijk tegen je te zijn of om überhaupt trouw aan je te zijn. Dat ligt niet aan jou, maar echt aan hem. Hij heeft zijn zaken dan niet fatsoenlijk op een rijtje.

Ik benadruk nog even dat je het echt aan het begin van de afspraak moet aankaarten, deels omdat je het anders vergeet, of omdat zijn goede gedrag jou dat te vergevingsgezind maakt.
Badge +1
Vanessa,

Goed idee

Ik ben weer eens lekker laat met mijn reactie, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het verder is gegaan? Heb je hem al geconfronteerd met het feit dat je hem met een ander hebt zien zoenen? En zo ja, hoe reageerde hij daarop?

Reageer