Skip to main content
Ik heb nu bijna 2 maanden een vriendje en alles ging goed tot dat mijn ouders een kleine zuigzoen hebben gezien. Ze maakten er eerst allemaal grappen van, tot dat we gingen eten en ze zeiden dat ze het niet vonden kunnen en vonden dat ik geen zelfrespect had en dat hij geen respect naar mij heeft. Mijn vader wilden sws al dat ik geen vriendje meer kreeg maar omdat mijn moeder er anders over dacht mocht het wel. Nu is mijn vader weer helemaal tegen dat ik een vriendje heb. En mijn moeder vindt ook dat ik over “mijn grens” ben heen gegaan. Ze bedachten daarom al snel een straf dat ik mijn vriendje maar 2 uur per week mag zien en dan alleen hier in huis. Terwijl we daarvoor bijna elke dag samen waren. Toen ik dat hoorde moest ik natuurlijk hard huilen. Maar ik weet niet hoe ik het aan mijn vriendje moet vertellen of hoe ik hier mee om kan gaan....
Hey,



Helaas kan ik je leeftijd niet vinden, maar echt een vervelende situatie. Zo’n grote heisa maken om een zuigzoen? Dat lijkt mij erg overdreven, maar wie ben ik om dat te bepalen. Je moet het denk ik maar accepteren of er nog eens met ouders over in gesprek gaan. Vraag bijvoorbeeld waarom het een gebrek aan zelfrespect of respect vanuit hem is als hij een zoen geeft op een andere plek dan je mond (waarschijnlijk om uit te proberen). Dat slaat toch helemaal nergens op (tenminste dat vind ik). Tegen je vriendje kun je gewoon zeggen ‘van mijn ouders mag ik jou nog maar 2 uur per week zien’. Daarnaast kun je toevoegen dat jij het echt niet wilt etc en dat je er erg verdrietig over bent, maar dat je geen keus hebt.
Hoi!

Dit is natuurlijk best wel heel erg vervelend. Ik denk dat ik tegen me vriendje zou zeggen wat er is gebeurd en dat je ouders die zuigzoen niet zo chill vonden en je daarom hem nog maar 2 uurtjes in de week mag zien.

Het is nooit leuk om negatief nieuws te vertellen maar dan is het goed ok eerlijk te blijven en dan kun je het de volgende voorkomen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.



Xxx
Op zich is dat vrij hypocriet, omdat het van mensen komt die al kinderen hebben gekregen en waarschijnlijk alle stappen die daaraan voorafgaan.

Een zuigzoen lijkt mij dan wel kunnen.





Je zou hierover met je ouders in gesprek kunnen gaan, omdat het wel een beetje extreem is om iemand te verbieden met een ander om te gaan.

Mochten zij de straf niet aanpassen/opheffen dan kun je het altijd nog wat tijd gunnen.

Misschien geven ze het uiteindelijk op, misschien doen ze dat als ze zien hoe jouw vriendje werkelijk is.
Hoi,



Ik vind dit nogal belachelijk van je ouders. Het gaat echt nergens over...



Wat je kunt doen is ofwel accepteren dat de situatie nu zo is, of in gesprek gaan met je ouders, of de straf negeren (laatste lijkt mij niet de beste optie).



Sowieso lijkt het me gewoon slim het meteen duidelijk tegen je vriendje te zeggen. Anders denkt hij misschien dat jij hem niet meer wilt zien en dat je niks meer voor hem voelt. Dat wil je natuurlijk voorkomen lijkt mij.



Succes,

Gr. Pin
Ik heb nu bijna 2 maanden een vriendje en alles ging goed tot dat mijn ouders een kleine zuigzoen hebben gezien. Ze maakten er eerst allemaal grappen van, tot dat we gingen eten en ze zeiden dat ze het niet vonden kunnen en vonden dat ik geen zelfrespect had en dat hij geen respect naar mij heeft. Mijn vader wilden sws al dat ik geen vriendje meer kreeg maar omdat mijn moeder er anders over dacht mocht het wel. Nu is mijn vader weer helemaal tegen dat ik een vriendje heb. En mijn moeder vindt ook dat ik over “mijn grens” ben heen gegaan. Ze bedachten daarom al snel een straf dat ik mijn vriendje maar 2 uur per week mag zien en dan alleen hier in huis. Terwijl we daarvoor bijna elke dag samen waren. Toen ik dat hoorde moest ik natuurlijk hard huilen. Maar ik weet niet hoe ik het aan mijn vriendje moet vertellen of hoe ik hier mee om kan gaan.... hey,

Misschien kan je tegen je ouders zeggen dat het jou lichaam is en je zelf wel weet wat je grens is.

Gr. Sven

Reageer