Vraag

vriendje

  • 2 December 2018
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi.
Ik ben een meisje van 14j en heb nog nooit een vriendje gehad.
Heeft er iemand tips?

7 reacties

Hoi!

Het is heel normaal om op je 14 jaar nog geen vriendje te hebben gehad hoor (ik ben zelf ook 14 en heb ook nog nooit een vriendje gehad 😉).
Ik denk dat je gewoon zal moeten wachten tot je verliefd wordt op iemand en dan zal alles wel vanzelf lopen, even afwachten, dit zal echt nog wel komen.
Het is daarbij ook niet zo dringend hé, je hebt hier nog tijd genoeg voor en in de tussentijd kan je toffe dingen doen met je gewone vrienden.

Je kan ook nieuwe mensen leren kennen door bv. een nieuwe hobby (sport, toneel,...) te starten, al valt er niet te voorspellen of je daar ook effectief een vriendje mee gaat krijgen.

Groetjes
Lot
"Heeft er iemand tips?"

Maak je er vooral niet te druk om, de tijd dringt niet. Misschien lijkt je het hebben van een vriendje wel leuk of heeft een van je vriendinnen een vriendje, maar de meeste 14-jarigen hebben geen vriendje.
Uit mijn eigen ervaring(niet door zelf een vriendje te hebben maar door naar mijn vriendinnen te kijken) blijkt dat relaties tussen tieners van (erg) korte duur zijn, en je vooral verdrietig of teleurgesteld maken.

Ik zou het lekker even afwachten en leren van de fouten van je vriendinnen/kennissen. Als je toevallig een jongen vind die jou ook leuk vind, zou ik je kans grijpen maar op zoek gaan naar een vriendje is niet nodig.
Hey
Volgens mij kan je 2 dingen doen.
1 is heel erg je bst gaan doen om maar 'n vriendje te krijgen. Moet je nirt bang zijn voor afwijzingen of heel erg korte relaties.
2
Gewoon rustig aan doen. Bezig zijn met dingen die misschien belangrijker kunnen zijn. Niet sextisitisch bedoeld maar omdat je een meisje bent zal je er uiteindelijk wss niet zo heel veel voor moeten doen aangezien het meestal de jongens zijn die op meiden af (moeten) stapen. Ik zeg niet dat het nirt andersom kan hoor 😅

Ik ben zelf 17 en heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb er ook wel is moeite mee maar dan vind ik wel weer iets anders om me op te concentreren en dan vraag ik me ook oprecht af waarom ik het eigenlijk wil. Dus ja afleiding zoeken kan ook. Gwn jezelf volledig storten op een hobby van je of zo.
Hey,
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt als je nog geen vriendje hebt gehad. Je moet het ook niet jezelf gaan verplichten want dan ga je je uiteindelijk tot voelen als 't niet lukt (ik spreek uit eigen ervaring). Doe rustig aan en het komt vanzelf op je pad.

Jelmer
Heeey meid!
Ik benzelf 18 en had mijn eerste relatie pas toen ik 17 was!
Je hoeft er dus echt niet te veel over te stressen, alles komt met de tijd wel.
Mijn papa zei het zelf ook "als je de ware vindt, zal je het wel geweten hebben. Want dan gaat alles vanzelf."
Je hoeft je dus absoluut niet te overhaasten om een vriendje te hebben. 😉
Maak je geen zorgen hierom! Ik ben zelf ook 18 en heb nog geen relaties gehad. Het komt ooit wel. De ware zal je vinden op het moment dat je het 't minst verwacht. Gewoon lekker luchtig blijven en leef je leven.
Tip 1 ik zeg nee want op jonge leeftijd relatie is niks voor mij tip 2 word eerst goeie vrienden tip 3 niet roken op veel alcohol gebruik of andere drugs hoop tot je hier wat aan hebt

Reageer