Hoi mensen
ik heb een hele leuke vriendin die ik al 8 jaar ken. Maar er zijn wel een paar dingetjes. Ik vond een jongen leuk. Maar toen ging zij met hem praten en vertelde ze mij dat hij aseksueel aromantisch whatever is. Ik was dus gestopt met doorgaan met die jongen. Een paar weken later komt ze aan mij vragen of ze verkering met hem mag omdat ze elkaar leuk vinden. Ik heb toch gezegd dat het mocht ook al was ik heel jaloers. Ik vond dat ze iets leuks kon gebruiken in haar leven vanwege de thuissituatie dus ik zei ja. Een paar maanden later was het uit. Stiekem was ik een beetje opgelucht. Ze kregen daarna ook drama met woede, boze brieven en snaps dus iedereen dacht: ze zijn definitief voorgoed uit elkaar. Op mijn verjaardag zegt mijn vriendin dat ze haar ex ziet. Ze rent naar buiten en een andere vriendin rent achter haar aan. Laten we de vriendin waar het over gaat x noemen en de andere vriendin y. X beweerde haar ex met een ander te zien zoenen maar y heeft helemaal niks gezien. Wel zag y dat x al de hele tijd op haar telefoon zat. Y vertelde me later dat ze perongeluk om x haar telefoon de naam van de jongen had gezien met recente chats maar dan in een geheim gedeelte van whatsapp. Dus alle puzzelstukjes vielen ineen want x zat echt heeel vaak op haar telefoon giechelend meestal. Op snap kan ik zien hoe de avatar eruit ziet en het was duidelijk die jongen; nu nog steeds snapt ze met hem. Maar toch bleef ze zeggen: omg zo blij dat het uit is echt ik haat hem. En tegenwoordig kan ze soms niet en dan laat ze haar snap uit. Haar moeder zei zelfs een keer dat hij langs was gekomen bij haar thuis was…. twee maanden nadat het uit was. We kunnen er niet over beginnen bij haar omdat ze dan gaat ontkennen en we hebben geen bewijs of ze wordt heel boos. Ik vind het naar dat ze tegen ons liegt. Wat kan ik doen?