Skip to main content
Vraag

Vragen voor 'onderdanige' jongens (meiden kan natuurlijk ook)

• October 20, 2025
  • 16 reacties
  • 391 Bekeken

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5

Hoi, ik ben heel geïnteresseerd geraakt in de leefwereld van jongens, mede dankzij de 'brief' van ​@Tjempie  in haar topic. Ik lees ook regelmatig dat er een aantal jongens zijn die zich onderdanig, ondergeschikt, onderworpen opstellen cq voelen aan hun meisje. Dat intrigeert mij. Ik vind het dapper om er voor uit te komen en ik denk dat er meer jongens en mannen onderdanig zijn dan we vermoeden. Ik wil jullie, als je wilt, er een paar vragen over stellen. 

1. Wanneer merkte je dat je dit gevoel had? 

2. Voelde je je er meteen prettig bij of twijfelde je? 

3. Op welk moment sprak je met elkaar uit dat zij de boventoon voert? 

4. Was het een reden om verliefd op elkaar te worden of kwam dit er bij? 

5. Betekent onderdanig zijn dat je nooit ruzie maakt? Wint zij automatisch een discussie? 

6. Voel je je altijd veilig in je onderdanigheid? 

7. Heb je het gevoel of zekerheid dat jij je inbreng hebt en  belangrijk bent? 

8. Krijg je ook straf van haar? 

9. Spreek je haar soms ook extra beleefd of onderdanig aan? Gebruik je bijvoorbeeld 2 woorden ( ja *naam, nee *naam) ? 

10. Hoe geef je grenzen aan? Accepteert zij dat altijd? 

11.  Casus: Stel zij is echt heel boos, en stuurt jou van haar kamer. Ze zegt dat je maar even op de overloop of gang moet staan tot ze je weer wil zien. Wat doe je dan? 

12. Betekent onderdanig zijn ook dat je elkaar verschillend aanspreekt? Mag zij meer zeggen/bozer zijn dan jij? 

13. Schrijft zij jou dingen voor? Bijvoorbeeld kleding of hoe je moet doen in gezelschap.

14. Zou je jouw onderdanigheid een gelukkig gevoel noemen? 

15. Moet je jezelf vaak "opzij" zetten voor haar of heb je wel je stem en je eigen plek? 

16. Ben je 100% gelukkig met haar? 

Nou dat waren wat vragen. Trouwens, waar ik de vrouwelijke vorm gebruik kan natuurlijk ook een mannelijke, je vriend, gelezen worden! Bedankt alvast voor het invullen! 

Doby xxx

16 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 20, 2025

Hey ​@Dobymeis13  ik kom er voor uit en ik vul wel in 😉

Vanaf het begin dat ik haar leuk vond al

Ja meteen prettig. Ze heeft iets over zich dat ik het helemaal fijn vind om me zo te voelen. En het zit ook wel in mij.

Dat ging vanzelf maar we hebben het er wel eens over (gehad). Zij merkte het natuurlijk ook en had ook een fijn gevoel bij haar sturing zeg maar.

Ik denk wel dat het meetelde. Ik was al verliefd op haar omdat ze zo rustig en verstandig was (is) en zij  vond mij ook al leuk maar werd  echt verliefd op mij toen ik in een straf moment stond en dat is best onderdanig. Maar ook omdat je elkaar aanvoelt denk ik, ze kende me al goed. 

5. Betekent onderdanig zijn dat je nooit ruzie maakt? Wint zij automatisch een discussie? 

Nee hoor als ik overtuigd ben dan ben ik behoorlijk eigenwijs hihi 🤭 ruzie hebben we idd nooit. Ik weet niet of het komt door dit.

Ja hoor, ik voel me fijn en veilig en ik heb nooit een oncomfortabel gevoel gehad bij haar

7. Heb je het gevoel of zekerheid dat jij je inbreng hebt en belangrijk bent? 

Ja zeker weten. Ik doe wel mee hoor ;)

Nah, wel eens iets moeten doen om het goed te maken, en een uitbrander na een maffe fout maar echt straf, nee 

9. Spreek je haar soms ook extra beleefd of onderdanig aan? Gebruik je bijvoorbeeld 2 woorden ( ja *naam, nee *naam) ? 

Soms maar dat zit in mij. Niet alleen als ze boos is maar ik zeg dat ook wel gewoon als ik iets vraag ofzo. Niet bewust. Ik doe dat gewoon.

Dan zeg ik dat ik dit niet wil of niet doe. Of dat me dit niet lekker zit of voelt en zeker accepteert zij dat. Krijg eventueel ook haar excuses als het nodig is. Gebeurde maar 1 keer hoor. 

11. Casus: Stel zij is echt heel boos, en stuurt jou van haar kamer. Ze zegt dat je maar even op de overloop of gang moet staan tot ze je weer wil zien. Wat doe je dan? 

Nou, ik moet dan wel iets super stoms hebben gedaan haha. Maar ik denk dat ik dan naar huis zou gaan. Ik weet niet, denk niet dat ik op de gang ging staan. 

12. Betekent onderdanig zijn ook dat je elkaar verschillend aanspreekt? Mag zij meer zeggen/bozer zijn dan jij? 

Nee dat denk ik niet.  Misschien ben ik wel eerder onder de indruk van haar boosheid dan andersom, zou kunnen. Het gebeurt gewoon niet vaak. Gelukkig.

13. Schrijft zij jou dingen voor? Bijvoorbeeld kleding of hoe je moet doen in gezelschap.

Soms zegt ze wel dat ze het leuk zou vinden als ik dit of dat aandoe, een bepaalde korte broek vind ze altijd mooi bijvoorbeeld. Of mn blauwe rok. Maar als ik daar echt geen zin in heb dan is dat zo. Als ik het prima vind, trek ik het wel aan. Heb ik een topic over. En hoe ik moet doen: Nee dat schrijft ze niet voor. Ja een keer toen we de hoogste baas van haar moeder gingen ontmoeten thuis bij haar. Dat ik echt telkens "meneer en mevrouw" moest zeggen enzo xD. Verder was ik al beleefd genoeg vond ze 😄

Ja. Fijn en prettig en 100% goed.

15. Moet je jezelf vaak "opzij" zetten voor haar of heb je wel je stem en je eigen plek? 

Niet vaak. Als we een discussie hebben niet iig. Soms voel ik dat ze iets echt wil en dan leg ik me daar bij neer. Uitjes bv of een activiteit..een route ofzo. Ze heeft iets meer eind beslissing dan ik als we het niet eens worden. Dan beslist zij. Meestal.

Ja 🥰 ik vind haar geweldig , zeer slim en lief en super mooi 🤭

Mooie vragen, ik moest echt even nadenken 😉

Liefs, Tover xxxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 20, 2025

Heb nu geen vriendin meer, ben wel wat onderdanig dus vul de lijst toch in

1. Wanneer merkte je dat je dit gevoel had?  Al heel snel nadat ik haar leerde kennen

2. Voelde je je er meteen prettig bij of twijfelde je?  Ik ben gewoon zo dus ik weet niet anders

3. Op welk moment sprak je met elkaar uit dat zij de boventoon voert? Dat ging vanzelf 

4. Was het een reden om verliefd op elkaar te worden of kwam dit er bij? Het heeft wel meegespeeld denk ik  

5. Betekent onderdanig zijn dat je nooit ruzie maakt? Wint zij automatisch een discussie? Nou we hadden best vaak ruzie, daarom is het ook uitgegaan

6. Voel je je altijd veilig in je onderdanigheid? Ja maar later niet meer. Ze ging er misbruik van maken

7. Heb je het gevoel of zekerheid dat jij je inbreng hebt en  belangrijk bent? Nee niet echt. We deden altijd dingen die zij leuk vond

8. Krijg je ook straf van haar? Dat niet 

9. Spreek je haar soms ook extra beleefd of onderdanig aan? Gebruik je bijvoorbeeld 2 woorden ( ja *naam, nee *naam) ? Nee

10. Hoe geef je grenzen aan? Accepteert zij dat altijd? Ik zei wel wanneer ik iets niet wilde of ergens geen zin in had. Ik denk niet ze dat vaak accepteerde. Daarom hadden we ook vaak ruzie

11.  Casus: Stel zij is echt heel boos, en stuurt jou van haar kamer. Ze zegt dat je maar even op de overloop of gang moet staan tot ze je weer wil zien. Wat doe je dan? Ik had het dan gedaan om niet verder ruzie te maken

12. Betekent onderdanig zijn ook dat je elkaar verschillend aanspreekt? Mag zij meer zeggen/bozer zijn dan jij? Nou, zij dacht wel dat altijd meer “recht” had om boos te zijn 

13. Schrijft zij jou dingen voor? Bijvoorbeeld kleding of hoe je moet doen in gezelschap. Nee maar ze had wel vaak kritiek op mijn kleding

14. Zou je jouw onderdanigheid een gelukkig gevoel noemen? Het is gewoon zoals ik ben

15. Moet je jezelf vaak "opzij" zetten voor haar of heb je wel je stem en je eigen plek? Heel vaak moest ik mezelf opzij zetten. We deden bijna altijd wat zij leuk vond 

16. Ben je 100% gelukkig met haar? Nee! Daarom is het ook uit gegaan. 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 21, 2025

Hoi Doby, ik zal het ook invullen. 

Ik had het nooit zo, maar wel naar haar toe..en dat is nog zo.

Meteen prettig. Het is een naturel gevoel.

Eigenlijk al bij het verkering vragen. Ik kan het niet herhalen i.v.m. anonimiteit. Maar mijn vraag omvatte al meteen haar positie. En in de seksualiteit merkten we meteen de verhouding. Dan heeft ze volledig de controle.

Ja dat was het zeker. Zij vond dat al langer een aantrekkelijke kant van mij ☺️

Nee ik kan ook koppig zijn hoor xP. Maar in zeldzame gevallen als een discussie over gaat in een onenigheid dan is zij wel degene die dat beëindigt. En ik stop dan ook. 

Ja absoluut. Zij heeft er de skills voor en ik leer daar van. Ze is ' verder ' vind ik. Al zijn we natuurlijk allebei nog jonkies zoals ze zegt haha.

Ja  meer dan voldoende. Ik denk dat het 40-60 ligt qua wie iets bedenkt en regelt etc. 

Ja, dat leg ik in een ander topic uit. Ik krijg, als ik het er naar gemaakt heb straf van haar en dat is afgesproken. Wel binnen grenzen hoor. Geen gekkigheid. Gebeurt overigens zeer zelden, vorig jaar wel meer. Zie topic. 

Soms inderdaad. Als ze boos is en mij ergens terecht op aanspreekt..(gebeurt ook zelden hoor!) dan zeg ik inderdaad ja M of nee M . Soort gepaste nederigheid denk ik. Indien nodig.

Door het te vertellen, dat is prima en kan uiteraard ook.  Zeker accepteert zij dat. Dat hoort ook. 

11. Casus: Stel zij is echt heel boos, en stuurt jou van haar kamer. Ze zegt dat je maar even op de overloop of gang moet staan tot ze je weer wil zien. Wat doe je dan? 

Nu kom ik vast over als een watje ofzo maar als ze echt heel boos is (en dan is dat vaak terecht want dat wordt ze vrijwel nooit) dan doe ik dat wel ja 🫣

Onbewust misschien, goede vraag, ik zal er eens op letten. Denk een beetje wel maar niet veel meer dan ik hoor. 

Soms kleding wel.  En ze houdt me wel eens in toom als ik te veel wil doen of te onstuimig ben. Of door schiet met geintjes bijv. 

Ja ik voel me er goed bij en veilig begrensd zeg maar.

Ik heb zeker mijn eigen plek en kan echt genoeg van mezelf kwijt. Zij is daar een heel fijne partner bij en een steun, gids en raadgever. En wederzijds.

Zonder enige twijfel ♥️🥰 kon me geen betere liefde wensen. En ik hoop niet dat dit raar over komt. Het is zoals het is. 😊

Groetjes liefs Tartan X 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

@Tover01 ​@Tartan16 Wow wat hebben jullie mooie relaties. Ben best jaloers een beetje😔 Ik wil ook zo graag zoiets

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Hoi ​@ja_ppie ik vind het ook leuk om te lezen. Ik zie ook een verschil tussen hun. Tover is onderdanig en Tartan klinkt iets meer onderworpen. Allebei goed en lief hoor! Maar zo lees ik het 😊

Groetjes Tjempie xxx

• October 21, 2025

Hi! Je maakt echt interessante topics. Ik begrijp dat een meisje deze ook mag doen? 😗 Dan wil ik ook mijn verhaal wel vertellen. Ik zal niet judgen over de jongens....🤫

Ik verander de vrouw-vorm, even in man-vorm Doby 🤭

Altijd al sinds ik bewust ben van mijn meisje zijn 

Ja heel prettig. Voor mij hoort het zo. Ik hoor mijn vent gehoorzaam te zijn. 

Ik heb een vriendje gehad en hem meteen gezegd dat ik hem wil volgen. Gaf hem mijn wil. 

Voor mij wel. Hij was stoer en sterk en durfde veel. Echte man to be. Daar wil ik mij aan geven. Voor hem zorgen. Helaas ging het uit. Te jong.

5. Betekent onderdanig zijn dat je nooit ruzie maakt? Wint hij automatisch een discussie? 

Ik ga niet in discussie met mijn kerel. Hij wint altijd omdat hij een kerel is 

Ja tuurlijk. Als girly meisje voelt dat normaal.

Als het een goede man is laat hij mij wel voelen dat ik belangrijk ben als zijn meisje.

8. Krijg je ook straf van hem? 

Als ik te veel zou doen wat niet hoort of hem dwars zit dan zal hij het wel laten merken. Straf kan. Geen geweld, dat is over de grens. Maar ik gehoorzaam hem dus straf hoeft niet.

9. Spreek je hem soms ook extra beleefd of onderdanig aan? Gebruik je bijvoorbeeld 2 woorden ( ja *naam, nee *naam) ? 

Natuurlijk. 

Geen geweld. Dat zal hij moeten respecteren. Heeft een kerel ook niet nodig. 

11. Casus: Stel hij is echt heel boos, en stuurt jou van haar kamer. Hij zegt dat je maar even op de overloop of gang moet staan tot ie je weer wil zien. Wat doe je dan? 

Luisteren en op de gang staan. Hopen dat hij snel niet meer boos is.

12. Betekent onderdanig zijn ook dat je elkaar verschillend aanspreekt? Mag hij meer zeggen/bozer zijn dan jij? 

Ja ik weet mijn plaats 

13. Schrijft hij jou dingen voor? Bijvoorbeeld kleding of hoe je moet doen in gezelschap.

Ik verwacht dat wel. Goed voor mij. Ik wil hem behagen. 

Ja heel gelukkig en gezond 

15. Moet je jezelf vaak "opzij" zetten voor hem of heb je wel je stem en je eigen plek? 

Ik beschouw zijn keuzes en beslissingen als mijn plek. Dus ik hoef niets opzij te zetten. Hij happy ik happy 

16. Ben je 100% gelukkig met hem? 

Met zo'n kerel zeker! Ik hoop op hem 🥰

Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 21, 2025

@Tjempie  daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Dat verschil. Ik heb voor deze keer het grote web geraadpleegd en dan lees ik;

Onderdanig = Vrijwillig meewerken, gehoorzamen uit respect en/of vertrouwen in de partner.  Ik, dat klopt wel. ​@ja_ppie   ook? Of jij ook 🔻? 

Onderworpen = Je schikken en aanpassen, je partner grotendeels volgen ook als het niet altijd je eerste keus is, voor het grotere geheel, in dit geval relatie en liefde.  ​@Tartan16 dus? 

@nononsensgirl   hoe zou jij jouw opstelling noemen? Is gedienstig een goed woord? Of dienend? 

Zonder judgen hoor! Ben gewoon benieuwd. Als ik hiermee niet de vragenlijst verstoor hoor! 

Liefs, Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 22, 2025

@Tartan16  wat voor straf krijg je dan? 

@Tover01  spreek je 2 woorden als "ja *naam " of ook anders bv "ja lief"? Wordt je stem dan ook zacht? 

@ja_ppie  heb jij het uitgemaakt? Het klinkt verstandig van je. Welke soort van deze relaties zou je willen? De onderdanige van Tover of de onderworpen van Tartan of die van ​@nononsensgirl ? 

Doby xxxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 22, 2025

@Dobymeis13  kan ook wel 😊 ligt eraan. Lief, sweety,  Miláčku (Tsjechisch, vind ze leuk xD), meis,  haar naam, meisje, kan allemaal. Ik zal eens opletten op mn stem 😉 bij een leuke situatie vlgs mij niet zachter, ik denk bij een  lesje of uitbrander wel, vanzelf. Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 22, 2025

@Dobymeis13 Ja ik heb het uitgemaakt. We hadden op het eind alleen maar ruzie. Het begon wel goed maar zoals ik al zei ging ze er misbruik van maken. Ik zou echt heel erg graag zo’n relatie als die van Tover hebben.😔

@Tover01 Ja ik ben zoals jij denk ik

• October 22, 2025

@Tover01  ik ben zeker gedienstig. Mooi woord. Ik ben bij mijn jongen, kerel ondergeschikt. Denk nog intensiever dan jij of Tartan. Ik vind dat passen.  Groetjes K.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 24, 2025

@Dobymeis13  verschillende. Boos zijn, dingen afblazen, soort negeren of een van de vervelendste is een grote doos met allerlei kroonkurken van fris flesjes die ik op kleur bij elkaar moet leggen en zij veegt ze daarna weer in de doos en husselt alles weer door elkaar 🥺. Niet denken dat dit constant gebeurt hoor! Vrijwel nooit. Dat het kan is voor mij genoeg om alert te blijven 😊 groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 24, 2025

@Tartan16  best streng zeg. Ik zou dat moeilijk vinden. Om mijn vriendje straf te geven. Maar jullie hebben het afgesproken en jij moest het voor je afspraken dan is het goed. Gelukkig krijg je het niet vaak. Je bent een veel te lieve jongen ook.  Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 3, 2025

Haha dat ben ik met je eens ​@Tjempie ! Ik zou zo'n lieverd ook niet kunnen straffen xd. Ik zou al moeite moeten doen om streng te praten. Hoewel ik dat wel kan als het moet. 

Liefs Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 1, 2025

Bedankt voor jullie eerlijkheid. ​@Tjempie  ik snap je zeker. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat ze afgesproken hebben.  Hypothetisch, als hij regels moet volgen en haar daarbij vraagt om hem scherp te houden, en hij gaat vervolgens telkens de regels overtreden, dan zou ik er na een tijdje geen punt van maken en hem makkelijk straf geven. En ik verwacht dan ook dat hij dat opvolgt, anders zou hij niet meer op mijn steun hoeven te rekenen. Dit is puur hypothetisch hoor, niet op Tartan gericht. Hoewel 😉 Gelukkig kwam het bijna niet voor, maar dus blijkbaar toch wel eens. ​@Tartan16  sorry , dan moet ik je meisje wel gelijk geven dat ze jou straft. Het is immers een afspraak en ze geeft jou niet voor niks straf 😊 met alle liefde voor jou hoor maar ik denk dat je dat dan had verdiend. Je moest van haar ook een keer op de gang staan toch? Of overloop? Sterk dat je dat dan opvolgde, luisterde en de straf voldeed. Goed van haar ook trouwens. Ik zou dat zeker ook doen bij vriendje als het nodig is. 

Doby xxxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 28, 2026

Hoi hoi  ​@Dobymeis13 Ik las dit terug 🤭Ik wil vraag 8 en 11 her beantwoorden want ik was toen nog wat herstellende.  Nu ben ik weer terug bij mezelf en wij zijn nog meer in balans, zo voelt het 🥰 de rest vd antwoorden zijn wel oké nog xd.

8.Krijg je ook straf van haar?  

Nee geen echte straf. Dat is wmb ook nooit (meer) nodig. Misschien discussie of een verwijt als er wat is. Dan ben ik al op mijn plek gezet. Of in het uiterste geval zou ze misschien een afspraak cancelen maar dan is het al te ver gegaan. Dat voorkomen we door eerlijk te zijn en te communiceren :) 

Als dat al zou voorkomen dan zou ik nog een poging wagen om het uit te praten en anders naar huis gaan en het conflict laten afkoelen. En ligt er dan ook aan wat er is. Ik zou de volgende dag of die avond al wel proberen om weer gauw in gesprek te komen.  Ik zeg er meteen bij dat dit nooit gebeurt gelukkig. Ze heeft mij 1 keer naar huis gestuurd en dat was nog toen ik niet zo best te pas was. Lang geleden en nooit weer 😊😉

Groetjes liefs Tartan X