Skip to main content
Vraag

vragen voor meiden over roken

• June 28, 2026
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

jan met de koekepan
Forum|alt.badge.img+1

hoi ik ben een jongen ben 13 bijna 14 jaar oud.

wat vinden jullie van roken ik rook zelf ook ben verslaafd niet extreem verslaafd maar ik kan het ook niet wegleggen. vinden jullie het aantrekkelijk of juist een afknapper of roken jullie zelf ook? De meeste meiden met wie ik vinden het eerder raar en /of viesdat ik rook maar ja wat doe je er aan, maar als 1 van jullie een relatie ZOU (dus niet echt maar wat zijn jullie eisen daarin met een relatie) aan gaan met mij zou ik moeten stoppen of mag ik gewoon roken, laat het weten.

kijk ik ben het er zelf ook wel mee eens dat roken slecht voor je is en je hebt inderdaad gelijk van '’was er dan niet mee begonnen'’ klopt maar ja het is al te laat. maar kom ook niet met '’stop er dan gewoon mee'’ want een verslaving is moeilijk om vanaf te komen  en rook jij zelf ook snap je zelf ook wel dat het niet makkelijk is om te stoppen.

ik heb nog 1 boodschap voor de mensen die willen beginnen met roken: je eerste (pakje) peuk(en) of vape is er eigenlijk al 1 te veel want je begint er 1x mee en je zit er voor de rest van je leven aan vast

1 reactie

Anoniem1544
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 29, 2026

Hoi, als je mijn vriend zou zijn zou ik wel graag willen dat je stopt. Inprincipe zou je zelf moeten weten of je stopt, maar naar mijn ervaring stinken mensen die roken best wel.. Ook is het gewoon ongezond en wil ik de rook zelf niet inademen. Ik zou dus wel tegen je zeggen dat je moet stoppen en je proberen ermee te helpen, omdat ik dan als vriendin om jou en je gezondheid zou geven en ik het zelf erg smerig vind. 

P.s het is NIET "al te laat"! Ik geloof dat stoppen moeilijk is, maar het is zeker niet onmogelijk. Je zegt zelf dat je niet enorm verslaafd bent dus nu is het moment om te stoppen. Ik geloof dat je het kan.