Moet ik vragen of zij mij ook leuk vind of niet? En als ik het zou vragen, hoe dan? In het echt, over whatsapp, over mail, over papier?
Ik ben een meisje van 13, en ben verliefd op een meisje van twee klassen hoger waar ik nu ongeveer anderhalve maand mee contact heb (over Whatsapp). We hebben ook al twee of drie keer op school in de pauze afgesproken en dat was (of course) heel gezellig. Dit meisje weet dat ik haar leuk vind en bij de eerste keer dat we op school hadden afgesproken heeft ze aan me verteld dat ze zelf ook op meisjes valt. Een paar weken vóórdat we contact kregen over whatsapp en ook op school, had ze gezegd dat mijn gevoelens niet wederzijds waren. Maar een paar weken daarna stelde ik (over mail, lang verhaal) de simpele en luchtige vraag of ik onze mail correspondentie in mijn boek mocht gebruiken. Toen reageerde ze in een halfuur en ontstond er een gesprek waarbij ze op het eind heel ineens, zonder aanleiding, me haar nummer gaf. Sinds toen hebben we heel veel gekletst (iedere dag bijna de hele dag) en spraken we dus af en heb ik één keer gevraagd wie ze leuk vond (ook lang verhaal). Daarop reageerde ze met: ‘Momenteel ben ik niet verliefd maar ik vind wel iemand leuk en ik ga je niet vertellen wie!’ Wat ik een beetje vaag vind. Zeg maar, een beetje verdacht… Daarbij hebben we gesprekken gehad die wel heel erg in de flirterige richting gingen…
Dus nu wil ik heel graag weten of ze nu niet misschien toch iets voor me is gaan voelen en hoe ik dat het beste kan vragen. En óf ik het moet vragen, want de laatste twee weken schommelt haar slaapritme heel erg en heeft ze het ook nog erg druk met school en huiswerk en is ze dus lang niet meer zo vaak online als eerst.
Alvast bedankt!🥺