Skip to main content

Ik zit sinds kort op het speciaal onderwijs voor mensen met gedragsproblemen. Nu heb ik een transgender in de klas die daarnaast ook nog satanist is. Wat moet ik ermee? Hij zegt wel dat iedereen mag geloven wat die wil, zolang ze niet gaan preken. Moet ik hier iets mee doen of moet ik dit laten en zo veel mogelijk negeren? Ik sta zelf niet zo stevig in m’n schoenen qua geloof. Dus ik ben bang dat ik dingen ga zeggen die niet kloppen en wil daarom jullie advies horen

 

Groet Ruben

Hoi Ruben, jij zegt: Daarnaast is hij ook nog satanist, alsof een transgender met een satanist te vergelijken is. Misschien heb je het niet zo bedoeld, maar een transgender valt absoluut niet te vergelijken met een satanist en een transgender zijn is niets negatiefs. Wat ik merk in jou bericht is dat je er mee zit dat iemand die tegen jou normen en waarden ingaat dichtbij komt. Op het moment dat hij jou niets kwaad doet en zich niet met jou bemoeit hoef jij je geen zorgen te maken. Heb jij wel last van hem, door bijvoorbeeld rare opmerkingen, stap dan naar een mentor of vertrouwenspersoon toe. Zelf oplossen lijkt mij niet handig, al helemaal als je geen gezeur wilt. Groetjes :)


Wat moet ik ermee? 

Niet echt iets.
Het lijkt voor mij niet echt uit te maken welke religie iemand nu wel of niet aan wilt hangen.
Je hoeft het er niet eens mee te zijn, maar de meeste gelovigen volgen naast de regels van hun geloof ook gewoon de Nederlandse wetten.
“Satanisme” mag dan wel iets abstracter klinken, maar voorheen vond met het Orakel van Delphi ook geloofwaardig en dat was dan super normaal.
Zoals Mirthe10 al schreef hoef je er alleen iets mee te doen als jij er last van hebt.
Geef dat dan als eerste bij die persoon aan.
Constructieve feedback wordt door de meesten wel gewaardeerd.


Reageer