Vraag

Vind vorige mentor leuk

  • 6 February 2018
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

Ik vind dus mijn vorige mentor leuk, niet op zo'n manier maar gwn. Hij is mijn lievelings docent. Ik vind het heel fijn om met hem te praten. Maar soms stotter ik als ik met hem praat. Het lijkt wel dat hij denkt dat ik verliefd ben op hem, dus neemt hij drm een beetje afstand van mijn. Maar dat is echt niet leuk. Ik wil hem niet kwijt.

Soms durf ik ook geen vragen te stellen. Als een vraag stel, let ik noet eens goed op wat hij zegt,want ik let alleen op dat hij met mij praat.

Als er iets gebeurt,wil ik altijd met hem (als eerst) delen. Maar dat lukt mij nooit.

Dus nu weet ik ook niet wat er met mij gebeurt en wat ik nu moet doen.

Hebben jullie misschien een idee??!

4 reacties

Hoi!

Je voelt je goed bij je vorige mentor, maar soms een beetje ongemakkelijk. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je verliefd bent, je kunt ook gewoon een goede, positieve band hebben met iemand.

Je bent soms was zenuwachtig rond hem, en nu lijkt hij afstand te nemen omdat hij vermoedt dat je verliefd op hem bent. Niet zo fijn natuurlijk als hij je lievelingsdocent is. Misschien helpt het om hem te zien als 'één van alle leraren' in plaats van 'je lievelingsdocent'. Behandelt hij jou anders dan andere leerlingen?

Je voelt je goed bij hem en deelt gebeurtenissen het liefst met hem. Als hij de persoon is waar jij je het veiligst bij voelt, lijkt me dat een goede zaak, want dan heb jij een goede vertrouwenspersoon.

Als het momenteel een warboel aan gedachten is in je hoofd, kan het helpen om je gedachten, gevoelens en bedenkingen op te schrijven. Als je dingen vastzet op papier, kun je er vaak een beter zicht op krijgen. Misschien snap je dan beter wat je voelt.

Ik stotter ook als ik tegen een leraar praat, maar dat komt omdat ik leraren, en mensen in het algemeen, nogal eng vind. Jij bent vast niet de enige die stottert hoor :)

Groetjes
x
Bedankt voor je reactie

Ik ga er aan werken! ??

Reageer