Vraag

Vind een jongen mij leuk?

  • 17 June 2022
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Hi, ik ga dus nu naar 4 vwo, en ben sinds dit jaar heel goed bevriend geraakt met een paar mensen uit de havo klas, het gaat nu om mijn vriendengroep, van 8 mensen, waarvan 5 jongens en drie meisjes (inclusief mezelf). Een deel van deze groep kende ik al voor dit jaar, maar de meeste pas sinds de 3e. Ik ben goed bevriend met alle jongens, maar met (x) ben ik nog het meest bevriend, we kennen elkaar nog niet zolang, maar zijn wel erg close. We houden allebei van de zelfde muziek/films en lezen als enige van onze vrienden groep graag boeken. Ik ben zelf niet zo sociaal (vroeger heb ik erg veel last gehad van social anxiety en depressie, maar dat ga nu een stuk beter) maar ben toch al een aantal keer bij zijn huis geweest, en heb zijn familie ook ontmoet, in tegenstelling tot de rest van mijn/zijn (meisjes) vrienden. Ook heeft hij mijn gezin al een keer gezien.

Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik x voor het eerst leerde kennen, hem best wel leuk vind (gewoon omdat hij best wel knap is), sinds dien ben ik best close met hem geworden en heb ik deze gevoelens gwn genegeerd, (ik ging er vanuit dat hij mij niet leuk vond) en ze verminderden ook erg. 
Maar de laatste paar weken is er iets veranderd, we gingen met school op kamp, voor 3 dagen. Tijdens dit kamp heb ik erg veel met x opgetrokken, en hebben we veel gepraat. Bijvoorbeeld als we gingen wandelen liepen wij naast elkaar enzo.  Op dit kamp begonnen onze vrienden ook voor het eerst met grapjes maken dat ik en x basically een koppel en zijn en elkaar leuk vinden, ik en x hebben hier geen probleem mee, en maken er inmiddels ook zelf grappen over.

Het is nu een paar weken na het kamp, en ik en x zijn nog steeds er close. De grapjes zijn alleen niet gestopt,  mijn jongens vrienden zijn er van overtuigd dat x mij leuk vind, en mijn beste vriendin vind het fantastisch om mij te pesten door mij en x de hele tijd expres samen dingen te laten doen.  De laatste tijd heb ik alleen het idee dat x mij ook daadwerkelijk leuk vind, hij kijkt vaak naar me als hij denkt  dat ik het niet zie en probeert te regelen dat wij bijvoorbeeld samen kunnen fietsen, terwijl het voor hem sneller is om met zijn jongens vrienden te fietsen. Ook gamen we allebei, en zelfs terwijl ik zeer slecht ben in schietspellen, belt hij me nog steeds op om het samen te kunnen spelen. Ook hebben we vaak tot 2 uur s’ochtends gesprekken in WhatsApp (we hebben allebei slaapproblemen)

Ik denk dat ik hem leuk vind, erg leuk. Maar ik wil ook niet onze vriendschap verpesten als hij niet hetzelfde voelt. Bovendien weet ik helemaal niet of ik wel een “relatie” wil, ik heb dat nog nooit echt eerder gehad. 

Sorry voor het extreem lange verhaal, maar ik moest het even kwijt :)

Als iemand tips of advies heeft, ik hoor het graag!


1 reactie

Hoi Noahcat, het klikt inderdaad wel alsof x jou ook wel leuk vind. Jullie hebben dezelfde hobby’s en doen veel dingen samen. Ik zou hem maar gewoon vertellen wat je voor hem voelt, en ook al voelt hij niet hetzelfde: je kan nog steeds vrienden blijven. 
xxx noname

Reageer